Gå til innhold

fargevalg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal selge en leilighet, og i den forbindelse trenger den noen malingsstrøk

Leiligheten er ca 50kvm. altså ganske liten.

Kjøkkenet er langt og smalt.. hvit kjøkkeninnredning med stålfliser med noe brunt i .. kunne tenkt meg å male veggen caffelatte farge.

Stue og gang tenkte jeg å male i lys toscana..det er ikke dør mellom gangen og stuen (gangen er svært lang og smal).

Badet er i dag fersken/rosa farge (usj) og det tenkte jeg bare å male hvitt (nordlys).

Soverommet kunne jeg godt tenkt at skulle være litt mer spenstig, men samtidig passende for et soverom og klassisk på en gang. Har dere noen tips?

Ellers er det border i gangen (tapet border fælt.) og på badet. De er relativt høyt oppe. kan jeg bare male over disse, eller må de fjernes? og i såfall hvordan? alle overflaten er glassfiberstrie..

Vet latte og toscana er "vanlige" farger,men tror det gjør seg med klassiske farger i forhold til salg.

Tar i mot tips ang alternative farger og eller generelle tips med stor takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vanskelig å si!

Klassiske farger/vanlige farger er veldig lurt ved hussalg.

Jobber selv i malerforretning, og det er LENGE mellom hver gang jeg blander en veggfarge som ikke går i hvitt eller beige (latte).

Så vanlig; ja, men det er jo tydeligvis det folk vil ha. Pluss at dette er farger som passer til alt, og en evt kjøper kan dermed tenke "jeg trenger i allefall ikke å gjøre noe med EN GANG."

Ang bordene: Hvis de er godt festet til underlaget, og ikke har begynt å flike, kan du godt male over dem. Spesielt hvis det er litt "ujevnheter" i underlaget fra før, så skjøten ikke vises så godt.

Ang soverom:

Vi har malt soverommet grønn-aktig (NCS 3010-G50Y). Dus, nesten lys army-grønn, som passer VELDIG godt til lin, mørkt tre/koloni-stil, men også til hvitt møblement. Den fargen dekker altså de fleste stilarter folk har av soveromsmøbler. =) Har fått MYE skryt pga den fargen, selv om det er relativt "modig".

Ellers er det veldig vanskelig å gi råd uten å se leiligheten, og så kommer det jo veldig ann på om du skal ha visning med eller uten møbler. Skal du vise med møbler, synes jeg (som tidligere kjøper) at det er like viktig for helhetsinntrykket at fargene og møblene stemmer overens. Møblene blir jo ikke igjen i leiligheten, men de lar i det minste bruksarealet komme til sin rett.

Bare noen tanker fra meg...

Lykke til!

Skrevet

Hørtes veldig spennende ut den fargen! Kanskje vi skal prøve det. er et relativt stort soverom. Finner ikke fargen på nettet, så får komme meg bort på maleren borti gaten.

Har hentet noen fargekart, men veldig usikker.

på badet har borden begynt å løsne, så den må vekk. Blir utrolig spennende dette her.

Har ikke noen bilder du vil dele? LIker å dulle med sånn som dette. Så gleder meg litt. Eksamens lesing kommer jo helt i andre rekke ;)

Skrevet

Hei!

Skulle gjerne sendt deg bilder av soverommet, men 1) er ikke helt ferdig med alle detaljene ennå, som da fører til 2) derfor er det VELDIG rotete!

Men de har i allefall fargen på enhver fargehandel. Er litt vanskelig å få et godt inntrykk av den ut ifra 2x2 cm fargeprøve da men... =)

Jeg sitter dessuten endel på ifi.no. Der ligger det mange eksempel-rom osv, som det går an å hente inspirasjon fra.

Jeg ELSKER å pusse opp! Akkurat nå holder jeg på med kjøkkenet; prøver å lære meg selv å bytte benkeplate. Synes det er litt gøy å klare sånt uten samboeren min sin hjelp... =)

Skummelt å være "hjemmeværende student!"

• 2 uker senere...
Skrevet

Ettersom dere skal selge, ville jeg rett og slett valgt å male ALLE rom i lyse, nøytrale toner (som du nevnte café latte, toscana...etc), da det er dette "de fleste" vil ha.

Ville styrt unna kalde farger (lyseblått for eksempel..), og gått for varmere toner, spesielt på soverommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...