Gå til innhold

Jippi! Verdens beste kjæreste handler sushi med hjem i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele 20 biter tilsammen med maki og sushi får jeg... (blir jo dødsmett av ti, men...) He he... Åh, gleder meg til å gomle! Noen andre med litt rare pika?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å ødelegge gleden din, men kan man spise det under svangerskapet?? Man hører jo så mye rart, men vet bl.a at man skal være forsiktig med bl.a røykelaks. Trodde kanskje sushi kom i samme kategori.

Nå ødelegger jeg vel alt for deg i dag, du som gleder deg sånn... sorry, men måtte bare si fra.

Skrevet

Sushi er godt ja =) bare hold deg unna tunfisken og krabben =)

Skrevet

hei!

slenger meg på den. Jeg elsker sushi, men har blitt frarådet å spise det. Det er rå fisk, helt ubehandlet, og det skal man jo ikke spise som gravid. Desverre....

Skrevet

ja, tunfisk og kabbe er fyfy.. men resten kan du bare trykke i deg! hehe.. jeg vil også ha sushi i dag:D:D

Skrevet

jo, sushi kan man spise,faktisk..=) Bare ikke tunfisken og krabba..

Skrevet

sushi skal jo være trygt det da. Bare holde seg unna krabbe og tunfisk som nevnt over her.

Skulle ønska man fikk tak i sushi her jeg bor..... *savne oslo*

Er egentlig ikke så veldig glad i sushi, men nå fikk jeg veldig lyst på...

Skrevet

Hei

Nyt sushi, kanskje jeg skal kjøpe det i dag og. Matportalen.no sier at du kan sise det.

Skrevet

Neida, ingen fare:) Husk at røyka laks ikke er ferskt. Du kan fint spise fersk rå fisk. Men som andre skriver her: Tunfisk og eksotisk fisk bør man holde seg unna. Jeg spiser kveite, laks, crabsticks og scampi.

Dette kan vi trykt spise:)...-så lenge man vet at det er laget på et skikkelig sted i allefall.

Skrevet

Et lite oppskriftstips til dere som elsker sushi, men som ikke har anledning til å få tak i eller å lage selv (dette er absolutt ikke ment som en erstatning, men kan kanskje stille den verste sushihungeren).

Noen ganger har vi brukt å ha vanlige fiskepinner som vi kjører i ovnen, i tillegg til pommes chateau/råstekt potet. Vi skjærer opp vårløk og rasper gulrøtter som tilbehør. Og nå kommer det som er hele poenget: rasp opp ingefær i en liten skål og slå godt med soyasaus over. Der kan du dippe fisken og poteten. Det er herlig! Det kan jo aldri erstatte sushi, men soyasausen og ingefæren kan gi deg litt av den sushi-feelingen. Om ikke annet er det en mer spennende måte å tilberede fiskepinner på enn "vanlig". :)

Skrevet

oii! den var ny=) Sushi i dag,liksomsushi i morgen=)

Skrevet

Å - jeg blir jo helt rar bare folk nevner sushi! :) ER jo så utrolig godt!! Selv har jeg vært litt forsiktig med det, men glad for at andre gravide spiser det også innimellom. Kanskje jeg skal ha det selv i kveld?!?! Lykke til!

Skrevet

Hmmm...-må prøves;)

Visste dere at crabsticks ikke inneholder krabbe? Jeg visste ikke det før i går, da sambo gjorde meg obs på det i butikken. Jeg leste innholdsfortegnelsen og det er bare lureri. Godt lureri da;) Så da har jeg blitt lurt to ganger med dette produktet. Pappan min gjorde meg til verdens stolteste syvåring da jeg trodde jeg hadde spist orme-kjøtt...

Skrevet

Det står på mat tilsynets sider at man Kan spise Sushi, bare ikke tunfisken, men vil gjøre oppmerksom på at en som jobbet for mattilsynet sa i intervju for noen mnd siden, at han ALDRI ville latt sin gravide kone spist sushi.

Etter det har jeg holdt meg til tempura maki!

Skrevet

I andre land blir en rådet til å spise mindre tunfisk, ikke unngå det helt, så jeg tror ikke det er farlig med en bit eller to.

Tunfisk skal enspise mindre av fordi fisken blir gammel og tar opp i seg endel tungmetaller mens den svømmer rundt i havet.. Så det er mer hvis en spiser tunfisk over tid som er "problemet". Og det problemet har jo ikke-gravide også!

Når det gjelder krabbe kan en jo spise det, det er bare innmaten fra skallet, det ekle greiene en skal unngå. Blir ofte blanda i pålegg og sånn. Men sånt fint hvitt kjøtt i sushi kan en kose seg med:-)

Skrevet

Jeg spiser sushi hver uke med goood samvittighet (minus tunfisk og krabbe). Så lenge det ikke er frarådet på matportalen, kan man etter min mening spise det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...