Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Hun sover stort sett hver dag ute i vogna i 2-3 timer. Og jeg er jo såååå trøtt. Til nå har jeg bare drevet med husarbeid o.l når hun har sovet, men er jo så fristende å legge seg neppå en halvtime. Hun sover rett utenfor huset med myggnetting og babycall og vi bor på landet. Og hva er normalt ang. å gå ut å se på ungen??? Jeg springer inn og ut hele tida syns jeg =(
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Kan du trille henne inn eller våkner hun da? Kan jo hende du ikke får sove uansett hvis du ser mye til henne. Jeg ville ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Bare å gjøre det. Kan jo legge katta i vogna under myggnettingen som barnevakt for sikkerhetsskyld også!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 HI. tror det må være noe med det å sove ute som er så godt for henne. Har tatt bare bagen inn noen ganger men da våkner hun tvert.. Og får ikke inn hele vogna da det er en lang utetrapp + så mye snø at jeg ikke kommer meg rundt huset til verandaen =( Nei har ikke gjort det til nå jeg heller men er så INNMARI trøtt om dagene og når timen med husarbeid er gjort vet jeg at hun enda sover 1-2 timer.. Og jeg holder virkelig på å sovne hær jeg sitter... =(
2 i talet Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 eg tørr ikkje å gjere det, lika å sjå til ho når ho ligg ute- veit jo aldri ken som går forbi
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Er jo ikke snakk om å sove i tre timer da siste anonym. Powernap på 20 min kanskje for å få litt mere overskudd til resten av ettermiddagen/kvelden. Er veldig mye alene med henne og er ikke så lett når man er stuptrøtt =( Og du kan jo heller si NEI, det ville jeg ikke gjort for det kan komme katter +++ i stedet for å være så spydig. Men takk for svar uansett - skal ta det med katter til etteretning....
Mikkemafian Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg gjør ikke det... men jeg sjekker henne ikke hvert minutt heller. Hører henne veldig godt når hun skriker, men er redd for at jeg ikke kommer til å våkne av det... Hvis hun sover veldig lenge, så må jeg ut og se at hun puster...
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Klart du kan det, når Silje var lita bodde vi på landet, i ei lita li der alle kjente hverandre, vi var bare forsvarsfamilier + kongehytta hehe.. Og når hun lå ute tok jeg meg ofte en lur imens, hadde babycallen på, på sida av meg, tenkte ikke over at jeg ikke burde det jeg da.. Er anderledes her vi bor nå, ene sida er rett ut til sti og garasjer, såd er kan jo folk bare trille han med seg, og andre sida er hagen som er full av katter, det er så mange katter og de er overalt, oppå tak ol. så jeg stoler ikke på myggnettingen med de, men nå har jeg funnet ut at han kan sove oppe på balkongen på den siden som veien og garasjene er, så nå skal han også begynne å sove ute..
tonemelone Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Jeg er sikkert veldig uansvarlig jeg da... for når pjokken min ligger ute, så er det ofte at jeg slenger meg nedpå en god halvtime! Babycallen rett ved hodet, og jeg sover lett, så en liten bevegelse (det rasler liksom i den) og jeg er våken. Så den katten som evt. kommer oppi vogna blir ikke der lenge... Jeg er også mye alene med ham, og trenger å få hentet meg inn igjen. Mannen min jobber døgnet rundt, og når han er hjemme orker han ikke avlaste meg. Og søvn må jeg ha, ellers fungerer jeg ikke!!! :-)
petite fleur Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Hvis jeg forsto deg rett har du en veranda vogna kan stå på, men du kommer deg ikke til den uten å styre noe voldsomt med vogna? Sånn har vi det også, løsningen ble at vi kjøpte ei billig, gammel vogn som vi bruker til verandavogn. Da står den trygt på baksiden av huset, med myggnetting og babycall. Skulle det prøve å komme katter oppi, spraker det med en gang i babycallen, den tar jo inn alt ;-) Jeg hadde helt klart prøvd å sove en stund,eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi jeg har problemer med å sovne generelt. Dersom vogna står trygt (anbefaler virkelig en ekstra vogn slik at den står på verandaen) og du våkner av babycallen - sov i vei!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Jeg sover aldri når han ligger ute å sover. Da har jeg ikke oversikt over hverken ahn eller andre som evnt måtte komme opp veien her (nesten aldri, men stoler ikke på det fordi) Men er jeg så trøtt at jeg vet jeg må sove, legger jeg han inne istedenfor.
loveandmarriage Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er, om hun har fått eget rom enda. Men jeg kjenner meg igjen, har også hatt veldig lyst til å sove litt når gutten min sover ute. Men her kryr det av katter, så jeg tør ikke. Det jeg derimot har kommet på som en løsning (som jeg bare ikke har benyttet meg av enda) er å kle på ungen like mye som hvis han skal sove ute. Også legge han på rommet hans, med vinduet på fullt gap. For der han har rom kommer ingen katter inn. Bare et forslag, som kanskje du også kan ha nytte av:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Ja, om jeg føler behov for det så sover jeg om han sover ute. Hva er nå denne panikken om at katter skal komme opp i vogna? Har dere noensinne hørt om(et dokumentert tilfelle, ikke bare rykter) noen unger som har blitt "drept" av en katt? Utenom den med rabies da(en sykdom som ikke finnes i Norge).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå