Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Bare for å ha sagt det; jeg er ikke akkurat begeistret over alle "har jeg gått opp for mye" diskusjonene, men har de siste ukene begynt å bekymre med litt selv. Føler vekta går fortere oppover enn hva den gjorde tidligere, men spiser ikke noe mer eller mer usunt enn hva jeg gjorde tidligere i svangerskapet. Hvor mye har dere gått opp i løpet av andre trimester? synest jeg har gått opp mye spesielt de siste ukene. er i uke 27 nå. frykter 3 trimester...
amk1 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Er også i uke 27, har lagt på meg 8 kg tilsammen.
Blå + en i magen Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg gikk sakte opp i starten, men nå plutselig på noen hadde jeg gått opp 11 kg. Fra 52 til 63. Og den stopper ikke... Jeg spiser akkurat som før.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Gått opp en kilo, men det smeller vel snart,...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Skjønner hva du mener. Gikk opp lite i starten, men har i løpet av andre trimester gått opp 5 kg.
molla80 Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Skal ikke si at det er noe galt med noen.. Men mange får lavt stoffskifte når de er gravide.. Og har man lavt stoffskifte kan man legge på seg litt.. det ødelegger forbrenningen. Men hva med å be legen sjekke stoffskifte neste gang. Jeg har slitt med stoffskifte i mange år. Og jeg har (og er enda stor selv med 35 kg mindre) Men jeg ble sendt til en hormon lege til slutt.. Og han sa at d ikke var rart at jeg ikke kom meg nedover på vekten.. siden jeg hadde SÅ lavt stoffskifte.. og forbrenningen min var lik null. Og når man er gravid så får mange lavere stoffskifte. Jeg er no i uke 14 + 3.. og har økt min dose pga graviditeten.. bare et lite tips/hint..
Sikkertforgammel Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Har ikke gått opp noe noe særlig fram til uke 18, men syns de siste tre ukene at det har kommet litt ekstra på kroppen... Er 21 uker nå. Huff... Jaja, er ikke akkurat feit fra før (var 54 kg i sommer, før graviditeten) så er vel ikke farlig. Er nå ca 55-56 kilo. Hadde bare tenkt å prøve å ikke gå opp mer enn max 10 kilo denne gang, siden jeg gikk opp 19 kilo sist gang. :S Men får enda på meg buksene mine i str 34, så har vel ingen grunn til å klage... Må ha øverste knapp åpen nå da, hehe... Man SKAL jo gå opp i vekt når man er over 20 uker på vei. Vil bare ikke UNØDVENDIG mye opp. Vanskelig å få det av igjen...
*LilleTroll + spira Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Jeg får melde meg inn i plutselig-oppgang-klubben! Ser ut til at jeg må ut å kjøpe en str større mamma bukser... de andre strammer over rumpe og lår du gitt. Ikke like festlig hver dag, men men. Er litt av en omstilling vi går igjennom, med kropper som vokser "ukontrollert". Prøver å spise sunt, med tanke på jenta i magen og min egen kropp, men noen få utskeielser blir det jo. Magen min er ganske så stor allerede så lurer på hvor dette skal ende! Håper bare jeg klarer å komme tilbake til normelen igjen etter fødselen, men det vil tiden vise
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg er 27+ 6 og har gått opp ca 8,5 kg. Vekta sto stille fram t.o.m uke 19, men så "eksploderte" den med ca 1 kg i uken! Det har nok mye med matinntaket å gjøre; var plaget med kvalme og dårlig matlyst i begynnelsen, men så ble jeg plutselig meeeget sulten - og spesielt sugen på sjokolade hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Da jeg var gravid sist hadde jeg gått opp 2 kg i uke 20, 10 kg i uke 28 og 27 kg tilsammen da jeg fødte han. Men de siste 20kg som bare "smallt på" gikk jeg av meg av bare amminga det første året, det var mest bare vann i kroppen. Og etter 2 år hadde jeg gått ned alt. Ingenting å bekymre seg for så lenge man ikke bare drikker sukkerbrus, spiser potetgull og sjokolade!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Hei Jeg har tenkt en del på vekta i d siste, men problemet mitt er at jeg ikke har gått opp noe særlig enda, 3 kg. Er det skadelig å ikke gå opp? Jeg spiser normalt og har et sunt kosthold, passer på å få i meg nok vitaminer i tillegg. Har alltid hatt vanskelig for å legge på meg generelt. Er nå 60 kg og 174 høy. samboeren min synes jeg er for tynn med tanke på at jeg faktisk er gravid.. men hva kan jeg egentlig gjøre med det?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Er foresten 26 uker, snart 27 uker på vei..
Sikkertforgammel Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Så lenge du spiser normalt skal du bare kose deg Alle er forskjellig, jeg feks legger på meg 20 kilo glatt hvis jeg ikke "passer" litt på... Ikke heldig det heller. Så spiser mange små måltider (sunne, hehe, prøver hvertfall) Masse frukt, og har blitt flinkere til å drikke vann. Men klart, her har nok godteriet tatt overhånd mer enn en dag i uka, for å si det sånn :S Men, koser meg, ja, det gjør jeg virkelig. Jeg syns jeg har vært flink som ikke har lagt på meg mer enn 1-2 kilo til nå, uke 20 (21 her på bim). Sist jeg gikk gravid hadde jeg lagt på meg 6 kilo til nå. Passer mer på denne gang, gikk opp 19 sist
<3Tord&Tuva<3 Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Har lagt på meg 5,5 kg. er i uke 23+4.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 Har lagt på meg 6-7 kg og er i uke 27. Og den plutselige oppgangen kom etter 20. Får jo et sjokk når man plutselig går så mye opp. Men høres ut som om det er flere av oss. Spennende å se hvordan det går de siste trimesteret...
Bullock Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har hørt om jenter som har gått ned i vekt den første perioden, for så å gå opp litt. Det svinger mye det der, så det meste er vel normalt, så lenge man tar litt vare på helsen mens man er gravid ?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #17 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er også i uke 27. Hadde lagt på meg 9 kg i uke 20 og nå i uke 27 har jeg lagt på meg tilsammen 10,5 kg. Jeg har erfaring ifra tidligere at jeg legger mest på meg i starten for så faktisk gå litt ned i vekt på slutten.
hanalb Skrevet 24. januar 2008 #18 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er i uke 27 og har lagt på meg 13 kg...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #19 Skrevet 25. januar 2008 Hei. Ikke fokuser sånn på vekta, jeg har selv gått opp lite. men vi er nok veldig forskjellige på det området. Spis sunt og unn dere noen utskeielser av og til, og forsøk å beveg på dere. unngå også å gå på vekta hver dag\ eller for ofte.. Kiloene forsvinner jo for de fleste ganske raskt etter fødtsel. men for all del fokuser på et sunt kosthold. for de som spiser mye snop er det kansje lettere å legge på seg unødvendige kilo.. og desto vanskeligere å bli kvitt..
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 25. januar 2008 #20 Skrevet 25. januar 2008 Det er jo ikke noe rart at man går mye opp etter uke 20... det er jo først da babyen virkelig begynner å vokse, og faktisk veie noe! Da vokser livmor, morkake og alt annet i takt, og kiloene kommer raskere på enn før.. Har vært gravid 2 ganger før, og slik har det vært alle gangene.. 0 kg opp før ca 20 uker, så kommer en periode frem til ca uke 28-30 med ca 8-10 kg vektoppgang, så stagnerer det utover... tilsammen har jeg lagt på meg 10 og 14 med de to første... så raser jeg ned 18kg.. og havner på minus, så alle tror jeg er syk.. huff huff.. Jeg er ikke bekymret for vekta, selvom matlysten har tatt seg betraktelig opp. Mulig jeg ikke er typen til å bli veldig tykk, men jeg spiser det jeg vil ha. Dilla på frukt og gulrøtter, men spiser også sjokolade når jeg vil.. nam nam.,... er nok brødet jeg legger på meg av! Det er så deilig med ferskt brød... mmmmmmmmmmmmmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå