Gå til innhold

Gulerøtter!

☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff glemte helt og spørre legen om dette,men spiser en del gulerøtter,sånn da jeg er småsulten våkner om natta og har mest lyst til og heve meg over en stor sjokolade.Blir sånn ca toppen tre gulerøtter om dagen tenker jeg,har lest at man ikke skal ha for mye for kroppen klarer ikke og skille ut a-vitamin el hva det var??

noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du skal spise betydelig mer enn det før det er noe problem!

Skrevet

Jeg tror du skal spise ganske mange gulerøtter før du tipper over anbefalt dagsinntak :-) (bare du ikke spiser avitaminer i tillegg) Hvis du spiser for mye gulrøtter blir du faktisk gul i huden pga betakarotenet, så det burde være et hint i så fall ;-)

Hvis du blir litt usikker allikevel så kan du jo dele opp kålrot og eple el.l sammen med gulerøtter og ha i en skål vann i kjøleskapet. Så får du noe annet å gnaske på også, hvis snacksbehovet melder seg på nattestider. :-)

Skrevet

Du kan fint spise mye gulrøtter.. Men du bør ikke ta a-vitamin i pilleform ved siden av.

Jeg spiser selv ganske variert og tar ikke multivitaminer i det hele tatt. (bare omega 3 og c vitamin)

Skrevet

Takk skal dere ha alle sammen:)

Da kan jeg bare fortsette og knaske:o)

Hmmm,kjøpe kålerot og sånn imorra jeg,det er jammen lenge siden jeg har spist må være siden jeg var lita jenta:)

Skrevet

da jeg gikk gravid med førstemann spiste jeg 2 poser med minigulerøtter hver dag! Jordmor bare lo å sa at det var godt det ikke var sjokolade:) Spis gulerøtter med god samvittighet du!

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Mamma spiste masse gulrøtter da hun var gravid med søsteren min. Og hun var sååå fin og brun da hun ble født. På helsestasjonen spurte de om vi hadde vært i syden, hehe.. Mamma er overbevist om at det var gulrøttene som gjorde det. Søster har nydelig brunfarge enda (om sommeren). Hun er den i familien som blir brunest og som tåler sola best...

Skal ikke påstå noe, hehe, men det er jo ikke dumt hvis det er tilfelle ;-)

Skrevet

Knask i vei :o)

Fra Helsenytt:http://www.helsenytt.no/artikler/gravideskost.htm

- Vi får vitamin A blant annet fra lever, meieriprodukter og grønne og gulgrønne grønnsaker. Gulrøtter inneholder mye betakaroten som er et forstadium til A-vitamin, men det vil aldri være noen fare for å få for mye A-vitamin ved å spise for mange gulrøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...