Gå til innhold

Nattevakter,kaffe,lite søvn,etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 6u på vei,og egentlig i fin form!Men,jobber full nattstilling.Det er vel ok,dersom man ikke har plager eller utsatt ifht.eks.tunge løft og risiko?Men,drikker mye kaffe...

Jeg har bestemt meg for å beholde babyen....Har en gutt på 6 fra før,det er samme far.Men,forholdet er over for lenge siden.

Har vært tvilende,men glad for avgjørelsen jeg har tatt.Gruer likevel for hva enkelte vil si,er tross alt 37!!!når babyen kommer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du beholder barnet! Har ei kusine som venet barn med sin eks og valgte å beholde!Hennes foreldre støttet henne! Hun klarer seg kjempe fint nå! Elste mann er 4 år og er stolt store bror! Lille tulla er blitt 4 mnd nå! Og er glad og fornøyd!

Hva andre mener og syns får være deres sak! Er alltid noen der ute som vil være negative ! Men mi kusine angrer ikke ett sekund.

Ville anbefale å ikke drikke så mye kaffe tidlig i svangerskapet, da jeg har lest at mye kaffe og te kan føre til spontanabort!

Lykke til! Så lenge familien din støtter deg trenger du ikke bry deg om andre enn deg selv og barnene dine!

Skrevet

Hei! Gratulerer. Hvis det blir for slitsomt med natt haaper jeg du sykmelder deg uansett hvor I svangerskapet du er. Ikke verdt aa risikere noe for deg eller babyen. Hadde nok provd aa kutte litt ned paa kaffen, men personlig er jeg ikke saa redd for kaffe, salami og haarfarging og saann. Masser av lykke onskninger.

Skrevet

Gratulerer med avgjørelsen!

Det er ok å jobbe så lenge du ikke får noe vondt av det. Jeg jobba 20% på sykehjem til jeg var i 8.mnd. Da fikk jeg ikke lov av de andre å gjøre noe nesten, så da sykemeldte jeg meg.

Var litt sykemeldt innimellom før det og, men det er godt å ha noe å gå til. Hva med gradert sykemelding? Jobbe 50% kanskje om du orker? Leste akkurat at koffein ikke var så bra. Er sel pepsi maxohiliker :o Så driver å kutter ut...

Håper vi får følge hverandre her inne løpet ut ;)

Skrevet

Hei du :)

Jeg er selv sykepleier, og på alle de sykehusene jeg har jobbet, så blir gravide frarådet å jobbe netter.. det er visst større sjans for SA når man jobber netter. Jeg vet ikke hvorfor, men ville bare fortelle deg det. Jeg er i 6. uke nå, og er fritatt for de bittefå nattevaktene jeg har. Du burde kanskje ta dette opp med din sjef :) Ellers masse lykke til :)

Skrevet

Gratulerer med baby i magen.

Jeg og jobber mye natt, og derav drukket mye kaffe. "Heldigvis" sånn sett. så ble jeg veldig kvalm rundt uke 7, og kaffe har jeg ikke hatt lyst på siden. Absolutt anbefalt å holde det tiø et par kopper om dagen.

Jeg er 12 uker på mandag, og blir tatt ut av jobb allerede nå, grunnet sen kveld og natte-jobbing. Legen min er av den mening at jeg ikke skal jobbe senere enn til ni om kvelden, og det kan ikke jobben tilrettelegge. Sjefen min vil heller ikke at jeg skal ta den sjansen. Kvalmen har heldigvis avtatt nå, og jeg har kommet meg igjen, kunne godt ha vært på jobb igjen, men det er tydeligvis fy fy i utgangspunktet.

Så viktig at du snakker godt med legen din om dette, husk at du må ta vare på deg selv og den lille. Som legen min sa: "jobbe kan du gjøre resten av livet".

Masse lykke til:)

Skrevet

Nattjobbing er ikke anbefalt for gravide. Arbeidsplassen din er pliktig å vurdere om de kan tilrettelegge jobben din til andre tider/oppgaver. Kan de ikke det har du krav på svangerskapspenger. Som er fri med full lønn, inntil et visst antall (6?) G, dekket av nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...