maria isabell Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 lurer på å kjøpe det til gullet i magen...da har vi 2 seter bak i bilen,det kan fort bli 3 seter:) må ha et sikkert sete som sammtidig ikke er for stort...noen som har erfaring?
Jannamor Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 hvis du har lyst til å høre på svaret mitt så er det som følger; maxi cosy er så utrolig lett i forhold. Har du løftet to forskjellige før? Var i butikken og da var jeg ikke i tvil. Det er så lett. De andre må man bære med to hender. Det er ambefalingen jeg har fått. Dessuten er det best i test. Men tomler opp for vekt, man skal jo bære barnet i det også..
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 takk,trur det blir maxi cosy,men er det lite i forhald til de andre setene? vi har et fantastisk godt sete,men det er for stort med 3 slike seter baki bilen, dessuten er det veldig tungt,men det er flott fordi det går fra 0- 4 år...er enig med at de bør være lette,men har maxi cosy base og hvilken vektklasse er det?
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Vi har et sete som er pute med rygg, en hts sete framover vendt i baksetet. Han i babybutikken sa at det skulle vere plass til et maxi cosi sete i midten. Basen er liten og nett. Siden den lille havner i midten så skal vi ha base. Men sete er også lett å feste i bilbelte. Jeg hadde egentlig bestemt meg for besafe izi sleep, men så kjente jeg på det og den veier 3 kg mer.. Hadde ikke orket å bære lenge med en unge i.
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 takk:) da skulle det gå da:) blir bare 1,5 år mellom nr 1 og 2...går det like fort mellom nr 2 og 3 er det greit å tenke langt framm i tid;) hvor mangen år er det mellom dine?
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 takk for svaret jannamor, selfølgelig har eg lyst å høre på svaret ditt,det var jo hyggelig...selv om eg er uenig med noen av meningene dine betyr ikke det at vi ikke kan prate sammen:) hvor langt er du på vei da? forstår at du venter nr 1? er bare 9 uker på vei med nr 2,men graviditet går fort og plutselig blir en syk så denne gangen skal alt være klart i god tid:)
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Det er 1 år og 8 mnd mellom en og to, også blir det 2 år og 10 mnd mellom to og tre. Det er like greit å planlegge tidlig:) Gubben vil helst vente til siste liten, og tenker ikke litt fram i tid, så diskusjonene her er morsome:)
Jannamor Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 12 + 1 etter min regning nesten 13 etter UL i går. Men ingenting ble flyttet
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2008 eldste er da ca 4 og et halvt,må en ha sete så lenge da? trudde det var til 4 år..men har jo lite erfaring der,siden min eldste bare er 11 mnd...3 barn på 4.5 år, travelt,men koselig:) planlegge tidlig er lurt,er egentlig i site liten av natur,men prøver å ordne på det:)
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2008 til jannamor:) så fint,da er du over de 12 ukene,fælt å ikke være over de:) har mistet en gang før,orker ikke det en gang til:) så håper det går bra denne gangen:) vi skal gifte oss om noen mnd.så det kan bli artig med kulemage og brudekjole,måtte selfølgelig velge en inntilsittende modell:) skal du vite om det blir gutt el jente? du kan glede deg til du får se babyen din:) fødselen var en av de værste dagene i mitt liv,men også en av de aller beste:) fantastisk å se gulle sitt for første gang:)
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Han bruker hts sitt siste sete, det er med vanlig bilbelte.Den er ganske masiv og tar stor plass. Fra og med 18 kg så skal de bruke vanlig belte. De sier nå at barna skal sitte bakover vendt fram til 4 år, men mine barn har jeg måtte snu ved 2 års alderen. 3 barn på 4,5 år høres travelt ut, men det ikke det. Bare kos:) Hadde jeg fått bestemme alene i forholdet, så hadde nr 3 kommet like tett som nr 2. Er ikke like mye tid til kos som med nr 1, men man finner ut av det. Jeg ammet og bygde med lego, ammet i sandkassa.. Og det er verdt det, for de er beste venner nå
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2008 gullegget:) ønsker meg mange barn tett i alder,men kroppen min klarer nok ikke det,har ganske så tøffe svangerskap...etter desse to må eg nok ta en liten pause...men når en bestemmer seg for å ikke prøve,da skal en være sikker på at en graviditet er det første som hender,selv om en har dobbelt opp med beskyttelse...så vi får se:) uansett ønsker eg nr 3 innen 2011, da blir eldste 4 år, men som sagt ikke lett å planlegge:) skal du ha fleire?
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Jeg skulle gjerne fått flere, men vi har prioritert at jeg går hjemme med barna. Og vi har ett lite hus, så det er ikke råd og plass til flere barn. Jeg vil heller ha en liten stilling, bo billig. Måtte nesten jobbet litt hvis jeg skulle fått flere. Og da syntes jeg alders forskjellen blir for stor. Vil ikke putte barna i barnehage hvertfall før to års alderen. Tullet en dag med at hvis vi vant i lotto, så skulle vi fått to til på rappen:) Vi er ganske fruktbare selv, så det blir nok en sterilisering på en av oss. Hvis du har tøffe svangerskap så kan det hvere ekstra tøft med to små. Har kommet en del tårer fra en trøtt og kvalm mor.. Så gubben har måtte komme hjem.
Mai-prinsesså..termin 26 mai Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Eg hadde gått for maxi cosi me base....dn ska eg ha mg trur eg.....synd an e litt dyre einaste:( Har to ongar så sitte på puta m rygg...så må ha et dete så tar liten plass..... Bur du i Koparvik forresten Maria Isabell???
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. januar 2008 er så trøtt og kvalm for tiden,akkurat i dag har det vert en litt betre dag....er så sliten med eksamen,bryllup,11 mnd hyper datter og kvalmen:) min kjære jobber 15 timers dager,så det er slitsomt har bare en bil...vanligvis takkler eg alt,nå innser eg at det er litt tungt:( men det er jo bare noen uker til så blir alt betre:) har måttet ringe mamma og spurt om hjelp...mamma blir kjempe glad når eg spørr om hjelp,fordi eg aldri tar imot hjelp og hun vil hjelpe hele tiden,hu er fantastisk:) dessuten er gullet første barne barnet:) mormor og gullet er bestevenner:) så det ordner seg:) vet hvordann du hadde det for å si det slik:) tøfft med graviditet, kvalme+ baby:) håper du vinner i lotto,da kan du få de barna du ønsker deg...ka med ¨jobbe noen år og så få to tette? da er jo ikke aldersforskjellen så farlig,det blir to kull da:) og økonomien er betre også
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2008 takk, da er det altså lite,flott:) kor e koparvik? bur ikke der:) ka tenkte du på da?
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 det er vondt å vere så sliten. Men man det gjør ingenting å spørre andre etter hjelp:) Vi får se hva som skjer etterhvert.
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 23. januar 2008 hater å spørre om hjelp,men av og til må man..
gullegget Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 Og barna har godt av å vere borte fra foreldrene. Yngste har hvert lite borte og er veldig mamma og pappa dalt. Så det er ikke så lett å levere han noe sted uten broren. Mens broren ser på det som ferie å dra alene til besteforeldrene. Også får besteforeldrene blitt kjent med de. Nå skal jeg krype til sengs. Skal til jordmor å høre hjertelyden for første gang i morra:) Gleder meg masse!!
maria isabell Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 23. januar 2008 trur det,skal iallefall lære henne opp til å være selvstendig,ikke altfor mye (eg var litt for selvstendig når eg var liten) men passelig...trur det kommer litt ann på naturen til ungen også lykke til i mårra;) det blir gøy:) natta:)
sisseli Skrevet 24. januar 2008 #21 Skrevet 24. januar 2008 hei... ville bare si at hvis dere ikke har isofix eller trepunktssele i bilen så går det ikke an å ha maxi cosi sitt sete med base i midten. etter store undersøkelser har jeg og min kjære funnet ut at det eneste setet som er godkjent med base på topunktssele er acta graco sitt.... ville bare si ifra, for sikkerheten i bil er viktig! :-)
maria isabell Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 24. januar 2008 vi har slik stang som den kan festes til over alle 3 setene og vi har 3 pungts sele,det skulle vel gå? takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå