Gå til innhold

Flere med hematom i livmoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg har et hematom i livmoren for litt over en uke siden. Pga dette har jeg hatt brun utflod og litt blødning. Har ikke hatt noe farget utflod på halvannen uke, men i dag ser jeg det er litt farge igjen. Blir sprø av dette altså. Jeg er ca 8+3 og var på UL i går og fikk se hjerte som banket og alt så fint ut.

Er det noen andre som har noe erfaring med hematom i livmoren, og hvordan har det gått med deres svangerskap? Legene var veldig påpasselig med å ikke gi forhåpninger, og mente det var en 50/50 sjanse for at dette ville gå bra.

Kom igjen jenter - trenger erfaringene deres nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje det var det legen sa til meg at jeg hadde. Var på to UL med en ukes mellomrom pga litt blødning og en del lys brun utflod.. Fra første UL til andre UL så hadde blødningen blitt mye mindre og legen min var VELDIG positiv til at dette kom til å gå suuuupert!! Men jeg vet ikke jeg altså. Mener det var hematom han sa det var.. Hmmm, du ble sikkert bare enda mer forvirret av meg..

Skrevet

Hva er egentlig hematom?

Skrevet

blodomsamling..hadde dette og mistet. Men vet om noen som ikke mistet..er forferdelig å gå sånn å vente å se, du e god:-) greier dette, :-) lykke til, håper den sitter:-)

Skrevet

Jeg har jo det. Har ikke blødd noe, og heller ikke sjekket hematomet siden. Kanskje jeg bør ringe legen å høre om jeg skal sjekke det?

Skrevet

Hematom er en blodansamling. Jeg ble undersøkt pga brun utflod og på grensen til rødt blod (ikke ferskt) over flere dager. Hematomet var grunnen til det. Selve embryoet har det bra og vokser som det skal. Allikevel kan dette gå galt (av en eller annen grunn).

Tusen takk for tilbakemeldinger - tenker på dette hele tiden og sjekker papiret hver gang jeg er på do. Håper bare tiden kunne gått litt fortere!!!

Skrevet

Hei! Det var jo vi som snakket om dette for noen dager siden! Hvis du ikke har hatt noe blødning e.l i det hele tatt tror jeg ikke jeg hadde sjekket det opp videre. Jeg skal riktignok til ul igjen når jeg er 12 uker på vei, etter legens forslag. synes det var greit, bare for å sjekke tingenes tilstand. Men legen sa det var et godt tegn at jeg ikke hadde hatt noe farge i utfloden på en og en halv uke. Men fikk et råd på skravlesiden om å ikke ha sex eller orgasme i det hele tatt da dette kan føre til sammentrekninger som "forstyrrer" hematomet. Ganske logisk egentlig. Bare å knipe igjen - he he.

Skrevet

Dette var ment til Skrekkblanda fryd.........

Skrevet

Ikke sex..uffda, det hadde ikke blitt godt motatt her i heimen. Hehe. Men vi har faktisk en god del mindre sex nå, egentlig fordi jeg blir litt engstelig.

Tror jeg skal få meg en ul i uke 12 jeg også, hos en lege som går an å prate med. :) Så vet jeg at alt er bra før jeg sprer den gode nyheten :D Bare 4 uker igjen nå..

Skrevet

hei. jeg er på besøk fra 2 trimester. jeg hadde hemtaom i livmoren. hadde en del blødninger på grunn av dette. både i form av styrtblødning, småblødninger og farget utflod. jeg var på tre ultralyder i 1 trimester pga dette. jeg også fikk en i uke 12 for å sjekke om det hadde gått bra. det hadde det. alt så da bra ut på ul og hematomet var borte. nå er jeg fjorten uker. vet også om flere dette har gått bra med.

masse lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...