Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Trenger desperat hjelp, men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne hen for å strate selv, så derfor tenkte jeg at jeg kunne få noen tips fra dere så jeg får et lite spark bak og begynner... Så her er saken, jeg har 2 barn. En på 2 1/2 år og en på 4 måneder, sambo jobber på sjøen og blir borte i minst 1 måned til. 2 åringen har rutiner, så han trenger jeg ikke hjelp med, men minsta skulle jeg gjerne hatt rutiner på også. Vi står opp i 7 tiden når sønnen min våkner, kjører til barnehagen i 9 tiden og da sovner gjerne minsta og sover til i 14-15 tiden, så våkner hun når vi henter eldstemann i barnehagen og er våken hele kvelden, helt til jeg legger meg... Og da skal ho puppes til ho sovner da =/ Hun tar ikke smokk, så det er ingen vits å prøve det, nekter å ta det. Og siden jeg ikke kan bruke ferber-metoden på henne nå, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Noen som kan si hva dere gjør? Helst dere som allerede har 2 og er helt alene med ungene som meg.. på forhånd takk
2 i talet Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 søv ho so lenge, da var volsomt. Ka me å prøve å vekke ho rundt 12 ca for litt mat, leik og kos og so heller legge ho igjen i rundt 14 og late ho sove ei stund igjen. Og prøve å legge ho før du legg deg. Eg og er mykje aleine me 2 små so er viktig me gode rutiner for å få slappa av sjølv. Eg har ei på 8 mnd og en på snart 4. Gjekk litt tregt i begynnelsen men ting går seg til
Fødeklar_ja! Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 problemet er at ho vil ikke sove i senga si på dagen, nekter det plent.. så hvis jeg legger henne i 14 tiden som du sier må jeg vekke ho igjen i 1530 tiden for å hente eldstemann... Vil så gjerne ha litt tid for meg selv på kveldene, på dagen når ho sover klarer jeg ikke slappe av, så ender med at jeg rydder og sånt hele tiden
petite fleur Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Skjønte ikke helt - hun sover IKKE i senga si på dagen, hva er det hun sover så lenge i da? Bilstol eller vogna? Det er jo ikke bra å sitte så lenge i bilstolen da. Uansett: Det er jo ikke så rart at hun ikke sover på kvelden når hun sover så lenge på dagen....Prøve å vekke henne til tidspunkt slik at det matcher med henting i barnehagen? F.eks, 2 kortere lurer framfor en lang? Hvis hun sovner i vogna da.... Sønnen min sover heller ikke i senga si om dagen (max 20 min), men i vogna ute på verandaen sover han som bare det ;-)
2 i talet Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Det må ho jo etter kvrt lære seg, hadde litt da samme problemet, blei mykje styr for å få ho til å sove, men begyndte å legge ei dyne i en halv firkant(oppafor haudet og litt nedover), slik at ho låg litt lunare-det kan du jo prøve. Eg ville vertfall prøvd å fått til to mindre lura istaden for den eine lange. På kvelden tar ho vel igjen for tapt mat og kos og derfor ikkje blir trøtt nok til senga. Prøv å legge ho tidlegare og tidlegare for kvar kveld som går, et kvarter-halv time, so får du litt meir kveld. Når du har bestemt deg for no er det natt, ikkje ta ho opp igjen - gå inn til ho ofte og ro ho ned, men ikkje ta ho opp. Er so travelt når dei skal matast i søvn. Håpa dette var littt hjelp i og ikkje altfor mykje rot
Fødeklar_ja! Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Det er vognbagen hun sover i så lenge, ute på terassen.. ikke bilstolen nei I dag har hun vært våken i hele dag, ville ikke sove ute engang, men nå sovnet hun heldivis, så håper hun sover til i morgen tidlig, men det er vel for mye å håpe på hehe. Får prøve det med å legge henne tidligere og tidligere... men hun skriker så sinnsykt etter ei stund, skal jeg da ta henne opp og roe henne ned og så legge henne igjen?
2 i talet Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 da blir ho jo på en måte belønna for all skrikinga - men er det veldig gale går det jo å trøste ho litt før du legg ho ned igjen. nei rekna ikkje me da var bilstolen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå