Gå til innhold

kvalm, oppkast, sure oppstøtt.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen. jeg er 13+ 3 uker på vei nå. er drit lei av denne kvalmen og oppkast. har vært plaget av dette helt siden julen. og det har blitt bare verre og verre. er mye kvalm hele tidan, og kaster mye opp også. det er ikke noe godt, blir så deprimert på grunn av det, skjønner ikke hva jeg skal gjøre. har prøvd uten medikamenter hittil. små og hyppige måltider, alt mulig, men ingenting ser ut til å virke for meg.

så legen har bedt meg å starte med postafen, det er medikamentet heter tenker jeg. jeg har begynt å ta det idag, men har jo innimellom dårlig samvittighet, for at jeg kanskje ikke burde ta det. det er så dårlig å den følelsen hele tiden.

er så lei av kvalmen, oppkast og sure oppstøtt og halsbrann, at jeg mange ganger gir opp. det er veldig frusturerende ass.

noen i samme situasjon?

håper og håper at dette gir seg snart.

åååååååååååå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er sååå smart.. var skikkelig kvalm, så prøvde jeg ut noe. gavison halsbranntablett.. og kvalmen forsvant :)

Skrevet

jeg har tatt gavison jeg også. men det hjelper ikke meg noe.

Skrevet

Hei du, jeg forstår veldig godt hvordan du har det.

Jeg er nå i uke 27, og sliter fortsatt med mye kvalme. Kaster heldigvis ikke opp så mye lenger.

De første månedene var jeg ut og inn av sykehuset for å få intravenøst, og det hjalp meg masse.

Jeg har også brukt Postafen gjennom hele svangerskapet, og du trenger ikke å være redd. Dette er det medikamentet for kvalme som er mest utprøvd på gravide, og de på sykehuset sa at det ikke var noen fare for fosteret å ta det. Så dersom det hjelper deg, er det bare å ta det med god samvittighet.

Lykke til videre, håper at kvalmen blir bedre snart :-D

Skrevet

Du har min fulle sympati.

Jeg har hyperemisis, fikk konstantert det i uke 10, etter at jeg hadde spydd kontinuerlig i 4 uker. Ble lagt inn i en uke da, og har vært tilbake på sykehuset to ganger etter det.

Jeg fikk Afipran først og hadde som deg veldig dårlig samvittighet for å ta de. De funka ikke uansett så jeg slutta. På sykehuset ga de meg Pfhenegan, som slo meg totalt ut, men som i alle fall gjorde at jeg ikke spydde, siden jeg bare sov.

Jeg vet ikke om du får i deg mat/drikke, men det kan være lurt å føre opp hvor mye du drikker om du vet at du får i deg lite, det må jeg gjøre nå, er rett tilbake på sykehuset om det blir for lite. Pass på at du ikke blir dehydrert, det tar lang tid før kroppen kommer seg...Jeg er forresten like langt på vei som deg...og har blitt mye bedre:)

Skrevet

Hei..

tror ikke du skal begymre deg for å ta prostafen, jeg har brukt dette isden jeg va 7uker på vei, og nå er jeg 24+3, tok en om morgen og en om kvelden, har trappet ned til en nå, når jeg legger meg om kvelden.

Legen min sa jeg burde prøve novaluzid, dette hjelper mot halsbrann og sure oppstøt, og det hjelper faktisk, tar en slik når jeg kjenner det brenner å murrer i hals og mage, og det roer seg, kan føle jeg skikkelig må spy, så tar jeg en slik og blir bedre... Prøvde først gavison, men det hjalp ikke en dritt, novaluzid får du kjøpt på apoteket, eska er grønn og litt rød/orange..

Anbefaler dette :)

Skrevet

hallo hallo alle sammen. tusen tusen takk for alle svarene. det var kjempe støttende å få tilbakemelding. man blir bare så lei.

nå kan jeg ihvertfall ta postafen med god samvittighet.

men prinsesseimagen, den novaluzid du snakket om, den har vel ikke noe effekt på fosteret? fordi gavison hjelper ikke meg noe heller.

jeg får ikke drukket så veldig mye. ihvertfall ikke mye om gangen. kan bare ta en/to slurker om gangen.

da får jeg bare håpe at dette vil gi seg.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...