Gå til innhold

Sover dere sammen kvelden før bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med overnatting kvelden før dagen? Vi gifter oss i min hjemby, noe som betyr at vi kan overnatte hos foreldrene mine, evt at han overnatter på hotell, eller at vi begge overnatter på hotell. Jeg er litt redd for å ikke få sove dersom vi overnatter hver for oss - kan jo bli mye nerver... Samt at jeg ser for meg at resten av familien kan være litt stresset, slik at det kanskje er bedre for oss å være for oss selv kvelden før. Samtidig skal man jo tradisjonelt sett ikke overnatte sammen kvelden før... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ikke sove sammen, fordi jeg er en tradisjons freek og jeg tror at det bringer ulykke. dessuten er det kvelden hans og du skal snakke med familien din og få gode råd ang ekteskap osv...

Men vi lever jo i 2008 så det er ikke krise om man velger å gjøre det på sin egen måte:)

Skrevet

Den tradisjonen har jeg faktisk aldri hørt om....

Skrevet

Regner med at jeg overnatter hos min forlover og samboeren min hjemme. Sikkert greit å ikke være aleine hvertfall, som du sier, sikkert en del nerver ute og går da. Fint å ha ei god venninne i nærheten, synes jeg. Har du mulighet til det da?? Bare skravle og drikke et glass vin kanskje, shave legger mm og prøve og slappe av...

Min erfaring er at folk gjør begge deler. Av våre vennepar har noen sovet hver for seg kvelden før, mens andre ikke er så opptatt av den tradisjonen. Selv synes jeg ikke tradisjonen er så viktig, er ikke særlig overtroisk. Mer det at det kanskje er, om mulig, enda hyggeligere å se hverandre dagen etter da :-)

Skrevet

Kanskje jeg skulle overnatte hos forloveren ja :-) Det dumme er at hennes mann er min manns forlover også... Så det blir kanskje litt feil... Er kanskje best med han på hotell og jeg hjemme hos mor... men hvis vi gjør det - hvordan skal man gjøre det med bagasjen? Regner med vi drar rett fra bryllupsfesten til hotellet, og da må man jo ha klær og sånt til dagen etter???

Skrevet

Tja, har ikke tenkt så langt jeg... Du får pakke en stor bag og sende med mannen din til hotellet da, og bare ordne med dobbelt opp av toalettsaker og sånn.

Moro at dere har forlovere som er par da, har jeg ikke hørt om før :) :)

Skrevet

Ja - er kanskje litt spesielt men... Hun var med meg på en fest hvor hans kompiser også var -så da kan det jo skje ting ;-) Takk for tips!

Skrevet

jeg har lyst å sove over hos mine foreldre siden det er en gammel tradisjon, men sambo er ikke helt enig det så det blir nok hjemme hos oss tenker jeg.....

Skrevet

Jeg sov hos min forlover, mannen sov hjemme. Sov vel ikke akkurat godt, men det hadde jeg ikke gjort hverken her eller der:) Nervene er nok der uansett ja!! Men utrolig deilig å bare slappe av og ikke tenke barn om morgen altså!

Skrevet

vi sov sammen i vår egen seng. Jeg sover ikke så godt nede hos mine foreldre, og var det en dag jeg ville være uthvilt, så var det ihvertfall den dagen...Men min svigerfar lå og snorket som et trykkbor i etasjen over, så den stoooore kvalitetssøvnen var det vel ikke...

men godt likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...