sanka Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 hvor gammel er deres baby når dere begynner m smukk?er d ille å begynne m smukk med engang etter at den har kommer til verden? eller noen dager etterpå?
HjerteMom Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Det er jo fy-fy på barsel med smokken. Men på nyfødt intensiven fikk jenta vår smokk fra sykepleierne. Fy-fy er pga at de sutter annerledes på smokken enn på brystet, og at de ikke får til å amme ordentlig ved bruk av smokken. Nå som jeg skal ha barn nr to, får de si så mye fy-fy de bare vil. Smokk skal jeg ta med til sykehuset når jeg skal føde, og kommer til å bruke det på natta om babyen ikke vil roe seg. Supert hjelpemiddel, trøst for barnet og JEG hadde ikke noe ammeproblemer som følge av smokkebruk. Dessuten er det DU som bestemmer!
sanka Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 takk for svar. e hadde litt problemer m amminga sist så har tenkt å satse fult ut når d gjeld d denne gang. men tenkte bare på at d er jo godt å slappe av litt hvis ungen er forferdelig urolig på natta. fikk høre at d var fy fy sist skjønner du..
Brummeline3barnsmor Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 jeg tar å med smokk på sykehuset
HjerteMom Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg måtte bruke morsmelkerstatning i tillegg sist, pga harde omganger med betennelse. Og i tillegg pumpe. Dvs at pia måtte veksle mellom å spise fra flaske og pupp. Og det klarte hun fint uten noe hokus-pokus. Om barnet er rolig, er du roligere også. Og melka vil strømme bedre. Hvis smokken får barnet ditt til å bli mer rolig, så er det vel bare bra? Men jeg skal ikke gå forskningene deres i næringa, og de skal få lov å synse så mye de vil. Og så gjør jeg det som jeg synes er best for meg og mitt barn. Og det må du også gjøre:) Er barnet ditt rolig, trenger du jo ikke smokk heller. Og er ikke sikkert barnet vil ta i mot smokken engang. Men hvis det hjelper dere, så hvorfor ikke?
*Super*Mamman* Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Da jeg fødte sist, spurte jeg flere jordmødre på sykehuset ang dette. Noen mente at det bare var å begynne med en gang, mens andre sa at vi burde venet ca 14 dager til ungen hadde fått teket på ammingen... Starta uansett rett etter fødselen, og hadde 0 problemer i forhold til ammingen.. Dessuten reduseres jo faren for krybbedød med 90 %!! Så tidligere jo bedre tenker jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå