Gå til innhold

Ensom , noen som kan hjelpe meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det ikke så bra for tiden...

Storkoser meg egentlig som mamma, men jeg blir så ensom. Både min og samboers familie bor 15-20 mil unna. Ingen av vennene mine har barn , så derfor er de på jobb eller skole på dagtid. Samboer jobber jo han og. Så da blir jeg veldig mye alene med småen. I de siste dagene har jeg vært helt fortvilet, jeg er så sliten/ensom, og har ingen å prate med. Sambo gjør så godt han kan, kommer tidlig hjem fra jobb og hjelper til, lar meg gå ut i helgene sånn at jeg får litt fri, men det hjelper liksom ikke på.. jeg er allikevel ensom.

Jeg kunne ønske vi kunne flytte nærmere mitt hjemsted, for der har jeg venninner som og har barn, men det går ikke. Sambo kan ikke slutte i jobben, så vanskelig å få ny.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.........

Prøvd å få kontakt med andre med barn i nærheten.. men de er så opptatt med mye annet: familie, andre venner osv... De har sjelden tid til å gå tur/cafe med meg og småen

Noen tips til hva jeg kan finne på for å få det bedre???

Bor i Bergen forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer jo mye i en stor by som Bergen.

Meld deg på babysvømming, du kan etterhvert gå i åpen barnehage, eller du kan prøve å arrangere treff med folkene fra dinbaby. :-)

Jeg vet at det er en god gjeng som har vært aktiv her inne med treff. Kanskje du treffer noen som bor i nærheten av deg også, så du kan bli litt kjent med.

Jeg traff faktisk en av mine venninner her inne.

• 2 uker senere...
Skrevet

ja, her i tromsø e vi en gjeng som møtes å går på cafe` hver onsdag kl 13... vi e alle småbarnsmødre, så alle har noe til felles... det kan jo være noe for deg.... vi e i forsjellige aldersgrupper og går kjempe godt overens, det blir liksom et lyspunkt i uka....

Skrevet

Hei

Det er ikke godt å ha det sånn. Her er mine råd:

- Godta hjemlengselen, men innstill deg også på at nå bor du der du bor, og der skal du være en stund og må derfor gjøre det beste ut av det.

- Benytt deg av Åpen Barnehage. Det er jeg helt sikker på at en stor by som Bergen har. Gå dit 1-2 ganger pr uke og prøv å bli kjent med andre småbarnsforeldre der for å starte på å bygge deg et nettverk.

- Bruk disse nettforumene og sjekk om de har treff i Bergen.

- Meld deg på et kurs som du kan gå på på kveldstid - der kan du bli skjent med nye venninner enten de har eller ikke har barn.

- Meld deg inn i et idrettslag/treningssenter.

- Delta på babysvømming/babysang osv.

- Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men når/hvis han/hun begynner i barnehage/park/dagmamma er det også en kjempefin mulighet til å bli kjent med andre som har barn i samme alder. Vi har funnet et kjempekoselig vennepar på den måten :)

- Delta frivillig i et lokallag av et eller annet slag. Det kan være Amnesty, politikk eller annet ut fra hva som er dine interesser.

- Det er også viktig med venninner som er dine venninner uavhengig av barn. Det finnes egne jentenettverk som feks Ladies Circle. Søk litt nå nettet, så finner du nok mye. Bergen er en stor by og har nok mye å tilby :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...