Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Min søte lille på 10 mnd spiser sålite, og nå har hun tatt av i steden for å legge på seg. Da hun var 8,5 mnd var hun 9710 og nå er hun 9580. Men jeg får ikke i henne mer mat... Er så kresen og småspist. Gode råd??
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Hva med å prøve å gjøre spising artig? Har du prøvd å gi henne mat når du bader henne feks? dette er gutten min veldig glad i, og jeg synes også det er koselig;) Hvor mye spiser hun for dagen da? Og hvor mye pr måltid?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Vi koser oss ved bordet! Spiser som oftest på samme tid som henne og når pappaen er hjemme sitter vi der alle 3. Vi tuller og koser oss, og hun får alltid prøve så mye hun vil å spise selv. Hun spiser: Mellom 05 og06: mm i senga 08: Frokost. Hun spiser ca 1/3 brødskive. Tilbyr henne sfrukt etterpå, men spiser bare 1-2 teskjeer. 11: Lunsj. mm, 1/3 skive og 1/2 glass sviskepure. 13.30: Middag. Spiser 180 ml med hjemmelaget middag og 1/3 glass fruktpure. Veldig flink å spise middag. 16: Mellommåltid. mm + 1/3 beger frukt. 18.30: Kveldsmat. 1 dl hjemmelaget havregrøt. 1/3 glass frukt og korn + mm Lite eller passelig?? Hun nekter plent å spsie babymat som middagsglass eller grøt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Alle har prioder hvor de spiser mindre. Så er nok bare å følge med at ho ikke går noe mere ned. Har jo også perioder de ikke legger på seg så mye, og det er jo ikke noe fare med jenta di. Et råd ikke gi mat når dere bader sier nå jeg, kan fort bli en dårlig vane..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Enig med det. Mat inntas ved kjøkkenbordet mener jeg.
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Syns ikke det høres SÅ lite ut igrunn. Så lenge hun virker glad og fornøyd til vanlig skal du nok ikke være så altfor bekymret:) Bare hold øye med vekta at hun ikke går så mye mer ned:) Ellers kan du jo kontakte HS å høre om hun har noen råd å gi deg? Har ikke blitt dårlig vane å spise når han bader.. Ikke enda iallefall:)) Det er noe vi gjør om vi skal kose oss litt ekstra, men somregel bare på fredagene. Synes det er veldig koselig vi da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå