Gå til innhold

kjenne liv i veke 19??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er 19+1 i dag...og kjenner fortsatt ikkje liv....skal på ul i måro...begynner å bli litt engsteleg for at det ikkje er liv der....fleire som er i veke 19 og ikke kjenner liv???er 3-gangsfødende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19+5 idag, og har heller ikke kjent ordentlig liv ennå. Kjente noe leamus-lignende for noen få uker siden, som jeg er ganske sikker på at var babyen. Men har fremdeles ikke kjent disse sparkene og dultene. Var på UL for én uke siden, og da stod alt bra til så er ikke så bekymret.. men begynner å bli litt utålmodig ja! :-) Har foranliggende morkake, så da tar det litt lenger tid før sparkene blir streke nok.. kan jo være du har det også?

Skrevet

Hei!

Jeg har ei venninne som også er 3-gangsfødende.I dette svangerskapet kjente hun ikke liv før hun var 19-20 uker på vei, og hun mener å huske at hun kjente det tidligere med de andre to.

Men nå har hun bare et par uker igjen til termin, og venter en frisk og fin gutt, -som har vært ekstremt aktiv inni magen etter at han først begynte å gi livstegn fra seg :)

Helt normalt at ikke alle kjenner de første bevegelsene like tidlig, så jeg ville ikke bekymret meg :)

Lykke til på ultralyd, håper du slipper å gå og engste deg etter at du har fått sett det lille nurket! :)

Skrevet

Jeg var også engstelig for at det ikke var noe liv før jeg var på ul i uke 18. Det viste seg at jeg har forliggende morkake, og har lest at når man har det så kan det være grunnen til at man ikke kjenner så mye liv. Med de andre barna kjente jeg liv veldig tidlig (uke 12-13), så jeg var veldig bekymret denne gang. Jordmor sa at jeg var bortskjemt i forhold til de andre barna og det at jeg kjente liv så tidlig med dem. Det var ikke uvanlig at man ikke kjente liv før etter uke 20 sa hun. Lykke til på ultralyd i morgen.

Skrevet

Det kommer helt an på morkaka di, posisjonen til bebisen mens du er våken og mye annet..

Ikke bekymre seg mener nå jeg, men det er jo så lett å si...

Jeg er 4. gangsfødende, 17+1 og det KAN være at jeg muligens kjente bare litt i forrige uke, men jeg tror nok det er mest viljen min som kjente det.

Jeg kjente helt klart og tydelig mye tidligere med de to første enn hva jeg har gjort nå med 3 og 4... mens 3. var mer aktiv enn de to eldste etter at ho først sparket fra seg :)

Er ikke bekymra... det er nok en grunn til det.

Har hørt hjertelyd og buksene strammer :)

SKal på UL neste uke.

Skrevet

Tusen takk for mange og fine svar...:) me får nå svar på dette i måro...Gleder meg veldig masse...:)

Tusen takk for alle lykkeønskninger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...