Gå til innhold

Prater dere mye sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at forholdet til mannen min ikke er så bra lenger. Føler ikke at vi prater så mye sammen lenger. Virker som om vi ikke vet hva vi skal prate om. Går for det meste i hva barnet har spist idag, sovet, bæsjet. Har dere andre et godt forhold til mannen deres? Hva prater dere om? Blir litt frustrert. Er som to fremmede med felles adresse, utgifter og et felles barn.... Hva gjør dere for å holde det "gående" og gjerne litt mer? Tenkte å overraske med kjærste middag i dag; pepper biff m/bearnesaus, pommes noisettes, soppstuing og grønnsaker og rødvin. Kanskje det løser opp litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I perioder snakker vi ikke så mye sammen, mest praktiske ting. Fint at du tar tak i det:)

Stort sett snakker vi veldig mye. Ikke sånn personlig, men om jobb og interesse områder. Merker at det går ikke så bra med oss om jeg eller han er hjemme eller det er lenge siden vi har opplevd noe på egen hånd. Vi må være i jobb begge to,eller ha en sterk interesse utenom hjemme i noe. Eller et felles prosjekt - som oppsussing osv.

Hvor gammelt er barnet deres?

Skrevet

Jeg tror at å lage overraskelser spriter opp et forhold. Å finne ting å snakke om viser seg ofte å være lettere enn man tror. Kanskje mannen din tenker akkurat det samme som deg??

Vi snakker om alt,- hvem vi har møtt, rare ting som har skjedd, hva vi skal framover, familie, venner. Vi gjør mye sammen som familie, men har 1-2 faste dager hver i uka som bare er hver våre. Uten de dagene ville jeg nok blitt umulig å leve sammen med....

Skrevet

hehe kommer an på hva du mener med mye. her er det omtrent sånn:

jeg: hatt det fint på jobben i dag?

han: jada, har fiksa 'det og det og det og det'( kommer med en lang utgreiing om noe data greier jeg ikke skjønner det spøtt av)

jeg: så bra, snart ferdig da eller?

han: er igjen en del.

(stille)

jeg: noe nytt fra den store verden da?

han: nei

jeg: du elelr jeg som legger barna i kveld?

han: du( evt deler på det)

(stille)

så er det veldig mye

(stille)

(stille)

(stille)

og en del tv elelr data.

*sukk*

vi eier ikke store kommunikasjonen om dagen, men det går i perioder. tror vi rett og slett trenger litt avlastning snart igjen. har ikke vært noe annet enn sykdom, sykehus, ulykker osv i to måneder nå.

Skrevet

Ja vi snakker masse sammen! Selvfølgelig går det litt opp og ned om hva vi snakker om, og har naturlig stille perioder i løpet av en kveld. Da sitter jeg gjerne å leser en bok, mens han surfer nettet:=)

Skrevet

hmmm....prater sammen hele tiden vi, et par timer når han er på jobb også i tlf.

så nå er han kommet hjem for dagen, og blir hjemme til 07 i morra ;-)))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Prater med han nå jeg, på msn :o)

Og han ringer meg alltid på vei hjem fra jobb. Kan prate om alt! Veldig deilig igrunn :o)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

prater om alt. fremtiden, bryllup, flere unger, leiligheten, vanskelige ting, jobb, hva vi sal ha til middag... når vi har barnevakt sitter vi gjerne og drikker vin og skravler til langt på natt. er bestevenner og superforelsket enda vi!

Skrevet

typen min er ikke den mest snakkesalige han! kjent ham i 13 år og sånn er han bare. jeg er en kaklehøne og tar igjen for oss begge :) ringer meg hver dag fra jobb og "skravler" også :)

Skrevet

Vi snakker mye sammen, gjort det fra før vi ble kjærester. Praten dreier seg om alt fra barna, huset, framtidsplaner, nyheter i media, politikk, små sladder om folk vi kjenner osv....vi prater utrolig mye i grunn..hehe...

Vi er ikke så fryktelig romatiske av oss..men hender vi lager en bedre middag og tenner noen lys når unga har lagt seg i helgene.. DIGGER å lage mat sammen...blir fort litt flirting ved kjøkken benken da.

Vi kan også ha heftige diskusjoenr og småkrangle litt innimellom..men jevnt over et solig og godt forhold jeg tror og føler på meg vil vare livet ut, det har han også sagt.

Ta tak finn emnr som engasjerer dere begge...vær gode mot hverandre..menn trenger også å høre noen komplimenter. Samboeren min ELSKER å høre at han er MANN med stor M i hvertfall:-DDD hihihi...

Skrevet

Gutten vår er 5 mnd. Veldig grei og snill unge. Vurderer familievernkontor/rådgivning/samtale. Vet det er tilbud i regi kommunen til nybakte foreldre. Vet ikke hvordan han vil reagere på det. Tror ikke han innser behovet. Er redd det kan bli et problem hvis vi ikke gjør noe. Han jobber endel på kveldene (hver kveld) og da blir jo jeg sittende "alene" i sofaen med fjernkontrollen, eller bak en bok. Noen som har erfaring/vet om noen som har vært med på noe form for rådgivning?

Skrevet

Vi snakker om alt vi. I helga har vi ungefri og da skal vi slappe av, spise ute, gå på kino og sove lenge. Vi er flinke til å snakke med hverandre, og han ringer flere ganger om dagen. Han bekymrer seg for meg en del om dagen, da jeg sliter med tannkjøttbetennelse og har mye vondt. Vi er ikke stormforelsket lengere, savner det litt men kan ikke regne med det etter nesten 7 år sammen heller. Det vi snakker mest om ¨nå om dagen er husbygging, babyen som kommer i april og sønnen vår.

Skrevet

Vi snakker altfor lite sammen.....

Enten sitter vi foran hver vår tv, eller så den ene av oss foran tven og den andre foran dataen..... Jeg kunne gjerne snakket mer, men han har så mye "viktig" å gjøre. Han skal se nyheter på tv, lese alle aviser på internett, se fotballkamper på tv i tillegg til et par andre favorittprogrammer han må se.. Jeg står for legging av lillegutt klokka 20-20.30, og så legger samboeren seg klokka 22. Vi spiser heller ikke middag sammen.. Vi spiser ikke samme mat, så da blir det til at han lager seg noe når han er sulten, og så lager jeg noe til meg senere.......

Har kontaktet familievernkontoret for jeg vil gjerne ha endring............

Skrevet

Varierer veldig. Blir fort til at han ser tv og jeg sitter med pc etter at barna har lagt seg. Da blir det ikke snakket så mye.

Men ett par ganger i uken fyller vi opp i badekaret og ligger lenge å prater. Deilig.... Han snakker nå om at han har lyst på en liten flatskjerm på badet da :o) Ikke aktuelt!!

Men er som andre over sier. Viktig å oppleve noe hver for seg for å ha noe å prate om.

Skrevet

Nei vi gjør egentlig ikke det... dessverre...

Må bare si til dere som har det slik som "Ugla" feks: NYT DET!!! Det er ikke alle forunt å ha det sånn.... Er min største drøm å få det sånn!!!!

Skrevet

Ja, vi prater mye sammen. Alt fra helt hverdagslige temaer, som du skriver: bæsj, barnehagen, hva skal vi ha til middag, hvordan har du hatt det på jobb i dag, hvordan skal vi koordinere uka så alt går opp, vi må gjøre sånn og sånn husarbeid, venner, barneoppdragelse, hvordan familiene våre har det mm - til dagsaktuelle temaer som politikk (både sentral og lokal), nyhetsbildet, skole og pedagogikk (vi er lærere begge to), studier, fritidsaktiviteter mm.

Innimellom har vi også de dype samtalene, hva er viktig i livet, hva drømmer vi om, hvordan ønsker vi at livene våre skal bli, forholdet vårt - høres voldsomt ut, dette - er ikke så ille ;-). Gjerne over ei flaske rødvin og med tente lys at vi blir litt filosofiske...

Klart; dette går i perioder, noen ganger prater vi mye (eks. ferier), i hektiske perioder blir det mest "logistikk-prat".

Skrevet

Veldig opp og ned hvor mye vi snakker sammen....er "blessed" med en mann som skravler "høl i hue" på meg, så det er egentlig sjelden stille....men jeg snakker ikke alltid så fryktelig mye da....praten handler om jobben hans, snuppa vår, besteforeldrene til snuppa og alt annet dagligdags....våre alvorlige samtaler har vi alltid av en eller annen grunn i senga...blir til at man kanskje ligger og tenker litt i mørket;)

Skrevet

Vi prater mye sammen.

Sånn har vi alltid hatt det.

Liker det veldig godt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...