Gå til innhold

Mini er visst plattfot + at han har underutviklede muskler i anklene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fysioterapauten hadde vært og tittet på han i barnehagen fordi han ikke hoppet med begge bena fra flatmark enda..

Noen med barn er plattfot her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente på 10 som er plattfot. Hun har alltid vært litt sein grovmotorisk. Plages en del med hodepine ol når hun har vært i aktivitet, pga hun lander veldig hardt når hun hopper, løper osv. Hun har fått såler i skoene, men hun glemmer å bytte de over i skoene, pluss at legene mente det ikke hadde noe for seg, så da sluttet vi med det.

Hun "bruker" det litt som en unnskyldning nå, siden hun ikke er særlig flink i sport og fysiske aktiviteter.

Hvor gammel er han da?

Skrevet

Han er 2 år og 2 mnd.. Alle steder jeg har lest er det normalt og være plattfot til 2 års alderen.. ( så har jo ikke tenkt noe over det).. Plattfot vil jo si at ankelmuskelatuten ved foten ikke er ferdig utviket.. Hvis barna er endel større en gjennomsnittet vil plattfot stadiet kunne vare litt lenger pga belastning..

Fysio skulle komme tilbake til barnehagen og sjekke han om en uke.. Synes de tar litt vel "av" på en sånn ting jeg da.. Men er det kanskje jeg som tar for lett på det??

Han er helt normal ellers.. Løper.., gikk når han var 11 mnd.. Eneste som barnehagen reagerte på var at han ikke hoppet fra flatmark ...

Skrevet

Min yngste er 2 år og 1 mnd, og han hopper. Men jeg synes nå det var veldig tidlig å reagere da... Synes og de tar av i det tilfellet.

Skrevet

Kjenner egentlig jeg blir litt irritert..For barnehagen ringte med spm som.. Når begynte han og gå.. jeg sa da 11 mnd.. Og de ble litt overrasket for det var jo ikke sent.. Spurte om han gikk i trapper.. jeg sa at ja det gjør han.. men liker best og støtte seg i gelenderet på vei opp.. Ja .. hmm.. Om han tok et eller 2 skritt av gangen osv..

De reagerte også på at han var ganske stille i barnehagen og ikke turte og gjøre så mye nytt.. Jeg sa da bare at det er ikke sånn jeg kjenner han.., men nå har han bare vært i barnehagen i 3 uker så han er vel ikke så husvarm enda.. Kan jo ikke forvente at han skal være total husvarm etter 3 uker..

Skrevet

Da hadde jeg og blitt irritert. Kjære vene, han er jo bare 2 år! Barnehagen har sagt til oss at de synes vår er litt "løs" i kroppen, litt ustø i forhold til de andre. Men de mener det kommer av at han er meget bedagelig anlagt, hehe. Vil helst bæres, gidder ikke gå så langt, osv. Så vi jobber litt med å få han til å gå selv, klatre selv, gå trappene osv. Og det er jo for hans egen del, styrke han litt.

Men de er to år. Snakk om å ha snevert syn på "normalutvikling"

Og din har bare gått i barnehagen i 3 uker, og de forventer at han skal tørre å være med på alt? Hjelpes, synes de trenger å hjelpe han litt mer inn i ting, enn å finne "feil" med han. Makan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...