Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har ikke lyst å ha samboeren til søstra mi og samboern til søstra til mannen som faddere siden de ikke er gift. Jeg er litt gammeldags mener at det å være gift er mere forpliktende enn å være samboere. det er jo ikke noen garanti uansett men...................
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg er fadder til min manns søsters to barn. På det tidspunktet de ble døpt, var vi "bare" samboere (og hadde ingen konkrete gifteplaner) (Nå er vi gift...). Jeg var kjempeglad for å bli spurt - og satte veldig stor pris på å få en slik ære - selv om jeg på det tidspunktet ikke formelt var i familien. Du kjenner selv din søster og søsteren til mannen din og vet hva slags typer de er - om de kanskje kommer til å gifte seg. Eller om de er litt "useriøse" i sitt samboerskap. (Ved eventuelle brudd, kommer du/dere til å kunne ha kontakt med samboerne? Hva slags typer er samboerne? Er det noen som synes slike ting er viktig? Eller er de ikke så opptatt av slikt?) Ellers er det ikke noe i veien for å ha bare søstrene... Synes selv det kan være et greit valg, men som sagt, selv er jeg veldig glad for at jeg fikk være fadder selv om jeg bare var samboer. (Men nå går jeg for å være ganske seriøs i alt jeg foretar meg også. :-) ) Men foreldrene til dåpsbarnet spurte også først samboeren min hva han syntes. Han syntes det var en god ide... Et forslag er jo å spørre søsteren din (og søsteren til mannen din) om de synes det er ok at bare de er faddere. Trenger jo ikke å si noe om grunn.. Hvis de synes det er ok, er jo alt greit. Hvis de gjerne også vil at samboeren skal være fadder, kan det jo være et tegn på at de er seriøse i forholdet sitt, og kanskje gifter seg tilogmed en dag, og ikke minst at de vil ta fadderrollen sin seriøst. :-) Tenk selv gjennom hva som dere selv vil, og spør litt rundt hos søstrene deres, så håper jeg dere finner ut av det. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg skjønner til en viss grad hva du mener, men det er absolutt ingen garanti for at to som er gift holder sammen. Jeg har 4 tanter som alle har vært faddere sammen med sine ektemenn til meg og mine søsken. De er alle skilt idag... Selv er jeg stolt gudmor til min samboers steniese.
Linda** Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Æ skjønner veldig godt hva du mener. Da æ var sammen med eksen min ble vi spurt om å være faddere til sønnen til broren hans. Æ å eksen hadde da et bra forhold da og trudde det skulle vare, så vi takket ja til å være faddere. æ å eksen skilte etterhvert lag, å æ har verken snakket med han, eller familien hans siden. Æ bor langt borte fra gusønnen min å siden æ ikke har noen kontakt med familien vil æ nok aldri komme til å besøke han. Æ sendte bursdagsgave til han det første året, men i ettertid har det ikke blitt til det. æ syns det e bedre for han å ikke vite at han har mæ som gumor enn å bare få et kort å en pakke to ganga i året. Selv om man ikke har nå garanti på at man hold ilag selv om man e gift kommer æ ikke til å velge samborene til søskenen våre som faddere.
pandabjørn Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 du trenger da ikke å ha med samboern til søstra di vel?? og heller ikke samboern til din svigerinne?? selv om de er bare samboere... det hadde jeg blåst fullt og tatt bare de to og ikke de to andre med!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Det er ikke noe mindre eller mer vanlig å velge en av partene i en forhold- og det er jo mest naturlig å velge- søster og svigerinne- og så kanskje neste gang er det de to mennene som står for tur. Dette trenger ikke å være vanskelig. lykke til..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Min samboers søster valgte å ha kun sine brødre som faddere, uten brors kone og meg (den andre broren er gift). Vi har ikke så mye kontakt med de, så jeg skjønner på en måte valget. Men når vi døpte vår datter var min søster med mann og hans bror med kone faddere, da det føltes naturlig, vi har like mye kontakt med alle 4. Så lenge en er gift og/eller har barn sammen synes jeg det blir riktigst. Men hva nå om vi skulle ha en av hans søstre til fadder til nestemann.. skal vi da ta med mannen som vi ikke kjenner så godt?? litt vanskelig dette!! Har bare 1 stk fadder klar til nestemann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå