Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 eller hva gjør man? har sett noe om å legge de i fryseren??
lilleluna7 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Tja, si det.. De skal vel begynne å sutte på de etterhvert og da kan det kanskje være greit at det ikke ligger igjen rusk og snusk fra produksjonen. Der er vel vaskeanvisning på de fleste av de, og da er det like greit å putte de en tur i vasken. Fryseren tar vel bort uønskede bakterier og midd og slikt.
Tassen79 Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vasket bamsen flere ganger. Legger den i en slik vaskepose, og hvier den på 40grader. blir fort mye gørr og snørr på disse bamsene. Ved å fryse, fjerner du vel bakteriene, men den blir ikke like "fresh" i utsende som ved en liten vask.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Jeg vasker ikke bamsene før de brukes, men hvis de blir møkkete så vasker jeg dem ifølge anvisningen. Bruker jo å henge ved en lapp. Ellers kan man sikkert putte dem i fryseren et par dager også. Det tar vel knekken på ymse ting. :-) Bare vær oppmerksom på at om poden har en yndlingsbamse som er blitt litt møkkete med tiden og man vasker den, så kan det hende poden blir meeeget fornærma fordi go'bamsen har fått en annen lukt enn den kjente. :-)))
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 hehe, ja det skjedde med niesa mi. Hu var helt fra seg, det var jo ikke samme bamsen lengre.. stakkars var litt usikker på om jeg skulle vaske den før han bruker den. I begynnelsen er den jo mest pynt uansett, så det holder kanskje å lufte/fryse bort produksjonslukta, så vasker man den etterhvert som den blir brukt og møkkete.
inakvad Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 For å få bort alle bakterier bør man vaske. Hvis man legger det i fryseren, er det en del bakterier som kun går i dvale, og sporene er klare til å bli til nye bakterier når de blir varmet opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå