Gå til innhold

Bamser til poden... vasker man dem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller hva gjør man? har sett noe om å legge de i fryseren??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det.. De skal vel begynne å sutte på de etterhvert og da kan det kanskje være greit at det ikke ligger igjen rusk og snusk fra produksjonen. Der er vel vaskeanvisning på de fleste av de, og da er det like greit å putte de en tur i vasken. Fryseren tar vel bort uønskede bakterier og midd og slikt.

Skrevet

Jeg har vasket bamsen flere ganger. Legger den i en slik vaskepose, og hvier den på 40grader. blir fort mye gørr og snørr på disse bamsene.

Ved å fryse, fjerner du vel bakteriene, men den blir ikke like "fresh" i utsende som ved en liten vask.

Skrevet

Jeg vasker ikke bamsene før de brukes, men hvis de blir møkkete så vasker jeg dem ifølge anvisningen. Bruker jo å henge ved en lapp. Ellers kan man sikkert putte dem i fryseren et par dager også. Det tar vel knekken på ymse ting. :-) Bare vær oppmerksom på at om poden har en yndlingsbamse som er blitt litt møkkete med tiden og man vasker den, så kan det hende poden blir meeeget fornærma fordi go'bamsen har fått en annen lukt enn den kjente. :-)))

Skrevet

hehe, ja det skjedde med niesa mi. Hu var helt fra seg, det var jo ikke samme bamsen lengre.. stakkars :)

var litt usikker på om jeg skulle vaske den før han bruker den. I begynnelsen er den jo mest pynt uansett, så det holder kanskje å lufte/fryse bort produksjonslukta, så vasker man den etterhvert som den blir brukt og møkkete.

Skrevet

For å få bort alle bakterier bør man vaske. Hvis man legger det i fryseren, er det en del bakterier som kun går i dvale, og sporene er klare til å bli til nye bakterier når de blir varmet opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...