Guttebaby:) Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Heia.. Jeg går annehver gang til lege og jordmor. Legen måler hb hver gang, men ikke jordmor.. Hva er vanlig?
Guttebaby:) Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. januar 2008 Ingen som har noen erfaring med dette?
HjerteMom Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Dette har jeg faktisk ikke tenkt på denne gangen.. Jm måler ikke det på meg - hvertfall ikke hittil. Gikk gravid sist i 2004/2005. Da ble det målt hver gang. Om det er endret praksis på dette, eller om det har med hvem man går til å gjøre, det aner jeg ikke.
Habiba Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 det er vell ganske vanlig,er ikke alle jordmødre som mulighet til det på kontoret sitt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 I følge nye regler skal man ikke lenger måle hb på gravide så ofte, så fremt det ikke foreligger mistanke/fått bekreftelse om lave jernverdier. Jeg plages imidlertid med lav hv og lave jernverdier, så jeg må rett som det er innom legekontoret for å måle mine verdier. Jordmor har ikke utstyr til dette lenger, det vil si det har blitt kortet ned på hennes tid til hver enkelt pasient at hun rett og slett ikke har tid til å ta slike målinger. Sånn er det i en kommune som skal spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå