2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Har bestemt oss for navnet Filippa, men jeg ønsker navnet med trykk på L ikke P. Kan jeg stave det Fillipa? Eller? Søkte i statistikken og der er det jo 3,2,1 eller ingen som staver det slik, men alt er jo lov nå for tiden? Og er det penest med P eller F? Phillipa? Er så i tvil...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg personlig liker da Phillipa. Ville uansett hatt to L`er og ikke to p`er. Men hver sin smak selvfølgelig!!!
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Altså ønsker du at navnet skal uttales likt som gutte navnet Phillip pluss at du føyer til en a på slutten? Har jeg forstått deg rett da? Rent personlig må jeg si at Filippa er kjempe fint mens den andre varianten virker litt snodig på meg men:) Det er sikkert mulig med Fillipa da.
ohayoo Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Vet ikke hva som er riktig, men jeg synes kanskje det er finest med en l og to p-er, Filippa. På min trønderdialekt vil trykket naturlig kommet på l-en uansett ) Synes Filippa er finere enn Phillipa - og så blir det mye lettere for englebarnet når hun skal lære å skrive navnet sitt + at hun slipper å stave det når andre skal skrive det opp gjennom årene Men, det er min mening - du må jo bestemme selv )
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 Ja, jeg hadde egentlig bestemt meg for F, men har begynt å helle mot Phillipa. På engelsk uttaler de det jo med trykk på L, mens i skandinavia blir det som regel på P, og det liker jeg ikke like godt. Men ikke lett, for som en sier under her så blir hun jo nødt til å stave det hver gang hun skal oppgi navnet sitt. Hmm..godt jeg har litt tid igjen å tenke...
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 Ja, du har forstått riktig. Er ikke så kiin på trykk på pèn...
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Ja enig i at det er kjipt å måtte stave navnet sitt hver gang : ( Men hun kommer til å omgås altfor få trøndere, og da blir det uttalt med trykk på p ; )
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Er det gutt eller jente navn (er ikke meningen å virke frekk i det hele tatt altså) bare jeg som er litt gammeldags sikkert
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2008 Jente ja ; ) Er ikke så mye brukt i norge, ett par hundre eller noe. Vanlig i sverige og england og sikkert mange andre.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Trykket er alltid på en vokal, ikke en konsonant. Det blir helt unaturlig.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Definitivt Filippa, men det er min mening da ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Trykket på L'en kan jo være forskjellig.. Filipa, eller Fillippa? Begge kan ha trykket på L'en Men syns første skrive og uttale måte er finest med lang iiiii.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå