Gå til innhold

Bare 2 uker gammel - men ble syk i natt!! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på to uker. da han ble født, fikk han øyebetennelse, og var tett i lunger og nese. de måtte suge han to ganger med slange for å få ut fostervann, og han gikk på nesedråper i 4 dager. etter det var han fin i nesen, men hadde enda øyenbetennelsen - og har den fremdeles.

i natt har han vært veldig urolig, skrikt og ikke hatt det noe greit stakkars. ble tettere og tettere, og endte til slutt opp med å ikke kunne puste med nesa. jeg brukte saltvann, og morsmelk. det hjalp godt, så skyller nesa med morsmelk annenhver time. han kan ihvertfall puste gjennom den. i tillegg nyser han masse, og det renner av øyene. Han er litt varm, men ikke direkte feber (37.85) og er veldig slapp. han vil nesten ikke spise, men jeg forsøker å legge han til annenhver time, men det er ikke mye han vil ha. ellers sover han bare. Han har vært en veldig våken baby, så at han sover mye er ikke helt normalt for han å være...

har dere noen tips om hva det er eller hvordan jeg kan gjøre det bedre for han??

stakkars liten... nyfødte skulle ikke hatt lov til å bli syke :-( de er jo så hjelpesløse!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

JA, du ringer legen asap! Det der er typisk rs-virus, som det går mye av nå.

Var på legevakta selv natt til i går, for og få hjelp til sønn min. Han er 4 mnd, men de sa at hadde han vært bare litt yngre, så hadde de sendt han rett inn!

Skrevet

Stakkar liten.... Min lille mini på 4 uker er også forkjølet, men ikke uventet etter at de eldre søskene hoster og harker her... :0(

Kan ikke annet enn ønske god bedring, og tipse om at det finnes nesedråper på apoteket, også for nyfødte. Kanskje ikke ideelt, men over en kort periode funker det! Brukte det på minstemann her i natt.

Masse go bedring!!

Skrevet

Kom deg til lege med ham du.,..eldste min fikk rs-viruset da han var 2 uker, ikke mye feber, men ble tettere og tettere...han ble lagt inn og måtte ha oksygen og sondemat...

Skrevet

Her MÅ du ta kontakt med legevakten TVERT!!

Skrevet

Dette ble litt "bryskt",men Rs-virus er ikke bar,viss det i verste fall skulle være det..

Skrevet

Jeg syns også du bør ta kontakt med lege. Han er jo så liten!

Skrevet

Håper du har ringt legen. Han bør sjekkes for RS-virus. Legen kan raskt avgjøre dette ved å ta en prøve fra nesen. RS virus kan utvikle seg raskt hos de små og gi symptomer som du beskriver. Min gutt fikk det når han var 2 uker gammel. Lykke til og god bedring til babyen din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...