Nemijenta Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Vi planlegger en flyreise innenlands med vogn i påsken, da veslejenta er 7 måneder. Vi tror vi trenger å ha med vogna, men har hørt at vogna garantert blir ødelagt hvis vi sender den som flybagasje.Vi har en TFK twist. Noen erfaringer? Og hvis det er sannsynlig at vogna blir ødelagt, hva slags billigvogn anbefaler du til ei jente på 7 mnd? Hun er 5 mnd i morgen, og sitter ikke for seg selv ennå. Usikker på hvor mye mer stiv i ryggen hun vil være om to måneder, og på når vi vil bytte ut bagen mot sportsdelen. Håper på svar!
alvis Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har tatt fly 6 ganger og hatt med vogn alle ganger. Det er to fly tur-retur, dvs 24 flyreiser. Vognen har blit ødelagt 2 ganger. Begge gangene var det hjulet som var ødelagt og jeg kjøpte bare nytt jul så var vognen god igjen. Jeg har en Tetonia mistral sport vogn.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Det kan jo skje at den overlever turen... Har ikke flydd med vogn, men hos mine venner er statistikken 50/50...
♥Spirevipp♥ Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Vi byttet ut til sportsdelen da lillegutt var litt over 3 mnd, pga av at den ble for liten. Siden sportsdelen kan legges ned i ryggen skal ikke det være et problem for dere. Sikkert lettere å reise med sportsvogna. Jeg har reist kun 2 ganger med fly, vi har en babytravel vogn, og den har overlevd flyturene. Når du pakker vognen sammen, ta av hjulene som kan taes av og legg vognen opp ned (med fronthjulet opp, hvis trehjuling)...da lå den stødig, og det var slik den kom ut på rullebåndet også. Husk å sjekke vognen nøye før dere forlater flyplassen, så hvis det er skjedd en skade kan dere få det igjen på reise forsikringen!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Kalesjen på den gamle teutoniaen vår ble ødelagt på en flytur. Etter det kjøpte vi en Easywalker med reisebag. Den har vært med på utallige flyturer både innenlands og i utlandet og den er like fin. Tror kanskje det er den reisebagen som gjør susen. Vogna blir pakket mye bedre i den enn i en plastsekk. Sjekk med flyselskapet hva de ev. dekker av en skade på vogna. Norwegian dekker ihvertfall ikke noe, så der må du ev. bruke reiseforsikringen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå