Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vært hos jordmor på s.huset to ganger ho syns jeg burdte få planlagt keisersnitt,men legen jeg var hos der så fikk jeg blankt nei... Så jeg ringte avdelingslederen på sykehuset,og til jordmora igjen,og fikk ny time til en ny lege i morra.... Jeg har fullstendig angst/panikk for å føde vaginalt,får ikke sove om nettene,og tårene kommer bare m tanken.... Er redd for at ting skal gå gale,og er redd for alle smertene,og ungen min skal ikke bli tatt m tang eller sugekopp,og mammaen min hadde harde fødsler m oss,ho holdt på å dø selv + ungene,jeg gruer meg bare skikkelig mye... er d noen som kan komme m noen gode råd til meg til i morra?????
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Uff det er ikke kjekt å ha det sånn. Fortell akkurat åssen du har det og føler det, hva du er redd for og hva som sjedde med din mor. Legg ikke imellom eller skjul noe. Av og til må en smøre litt tjukt på også...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Kan noen flere svare meg PLEASE.....
ålah Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hei, dette høres helt vilt ut... bra at du får time hos en ny lege. Hvilket sykehus er dette, har du event. mulighet til å prøve et annet sykehus hvis det ikke skulle gå i orden? Men mest sannsynlig går det i orden, det tror jeg, bare syntes det hørtes helt vilt ut av den legen. Grunnen til at jeg syns det er at fødseslsangst er noe alt av helsepersonell skal ta alvorlig, og det er ikke bra å bekymre den vondrende mor på den måten. Har selv vært til keisersnitt samtale hos jordmor og lege på sykehuset i dag, pga. erfaringer fra forrige fødsel, og jeg hadde allerede på forhond "bestemt meg " for ks. fordi jeg ikke vil oppleve det som skejdde sist etter fødsel. Legen virket veldig forståelsesfull og ga meg hvertfall ikke blankt nei, skal til ny samtale om 7 uker, og det virket som om jeg får ks. Har snakket med jordmor ang. ks før denne timen i dag, og hun sa at legen ikke kan nekte meg å få ks.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 D er i Arendal.. Ja jeg har vel d,men syter m å føde på et annet sykehus også... Fikk akuratt vite at d står i pasientloven at di ikke har lov til å nekte keisersnitt... Håper samtalen går bedre i morra....
Brunetta =) Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Jeg syntes du skal bare si hvordam du føler det og hvordam du ser på en vaginal fødsel. Men selv har jeg født både vanligt og med ks og jeg vil si at vaginalt er mye bedre enn ks. Noen har selvfølgelig behov for dette men den avgjørelsen kan jo bli tatt under en fødsel også. For min del så ville jeg råde deg til og høre med legen din hvor stor sjangse det er for at du skal kunne få det slik som din mor. Husk at det er sikkert mange års siden og de har kommet mye mye lenger enn på den tiden. Det er enn mye større påkjenning for deg og barnet ditt og ta ett ks enn vaginal. Jeg har selv jobbet på opr avd og kjenner godt til dette. Du kan jo få en kjempe koselig fødsel og smertene er ikke så ille så lenge man klarer og puste inn med nesen og ut med munnen under riene. Da jobber kroppen din helt av seg selv og barnet har det helt fint. Lykke til og håper du får en fin opplevelse med det og få ett nydelig barn til verden. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå