Gå til innhold

15 dager over termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg på min 15 dag over termin , å min første "overtidsdag" !

I går ble jeg kraftig strippet , og det resulterte i masse slim som kommer , og tak i ryggen , samt litt mens murringer.

Takene i ryggen varer et halvt minutt , og kom i natt med 10 minutters mellom rom. De var vonde , men ikke sååå vonde.

I dag er jeg i tipp topp form.

Helvette asså.

Imorgen blir det innleggelse , med igangsetting. Tror de bruker modningspiller på meg da.

Veldig spennende, smått nervøs og litt irritert!

Noen som har erfaring med modningspiller/ igangsetting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ingen erfaring med modningspiller, men vil bare ønske deg kjempemasse lykke til. :-)

Skrevet

hei ingen erfaring jeg heller..men blir satt igang med modningspiller imorgen jeg og har jeg faatt aa vite.. er 14 dager over imorgen, og heeeelt umoden- at det er mulig altsaa.. haaper jeg ikke maa ligge der i flere doegn foer lillegutt er ute..huff, skuffet over det ikke har startet av seg selv, men er jo ikke noe aa gjoere med det ... haaper stikkpillene er skikkelig effektive:)

Masse Lykke til!!!!!

Skrevet

Hei! Fødselen min ble satt i gang i mitt første svangerskap. Jeg var på kontroll på sykehuset 2 uker over termin. Det ble konstatert lite med fostervann så jeg ble den dagen lagt inn og satt på kur med modningspiller. Merket ingenting den dagen, kuren ble gjentatt dagen etter på formiddagen og deretter på kvelden. Sent den kvelden så merket jeg riene begynte å komme. Jeg opplevde da at når riene først kom, så kom de skikkelig, uten noe særlig med pauser. Så det var tøft når det sto på, akkurat som om de skulle ta igjen noe av den tiden jeg gikk på overtid, he he :) Men trøsten er at fra riene startet og til nurket var ute så tok det i underkant av 12 timer. Og det er jo ikke så værst av en førstegangsfødende. Jeg hadde bare positive opplevelser ut av dette jeg så håper min forestående fødsel blir like positiv. Selv om den sannsynligvis blir noe helt annen og at jeg slipper å bli satt i gang.

Lykke til :)

Skrevet

kan ikke hjelpe deg her, men jeg vil bare ønske deg lykke til!:)

Skrevet

Jeg skal også settes i gang i morgen, men er 17 dager før termin jeg da. Ble satt i gang på samme tid sist,- fikk 2 stikkpiller og en del maserier/kynnere. Modnet såpass at de ventet til neste dag da de tok fostervann. Gikk rett i styrtfødsel, så måtte gi epidural på 1 cm åpning! det roet det hele så mye at de måtte til med drypp for å øke opp intensitet. Tok 1,5 døgn fra første stikkpille til baby var ute. Var jo tøft, men likevel en flott fødselsopplevelse.

Nå er jeg spent på om det kommer til å gå lettere denne gang siden det ikke er så lenge siden sist,- men i fødselsverdenen er ingenting gitt har jeg skjønt.Så vi får bare vente å se!

Masse lykke til i hvertfall!

Skrevet

Tusen takk , jenter :-)

Har hatt harde tak i ryggen i hele går kveld , samt i natt , og store deler av formiddagen. Men har dessverre dabbet av...

Legen sa at jeg sannsynligsvis kom til å gå i gang av meg selv etter strippingen , men ser virkelig ut som om han tar feil.. Dessverre.

Men trygt og godt å vite , at om snuppa mi ikke har kommet ut til i morgen tidlig , så settes vi igang.

Men merkelig egentlig , for jeg har 2-3 cm åpning og er MEGET moden.. Så modningspiller? eller...?

Har ikke anelse hva jeg skal til , bare rein tipping.

Er stressa & spent. Nervøs & drit lei

Gleder meg som bare det og gruer som bare det..

Innen søndag er jeg mamma.. Merkelig....:-)

Skrevet

Tviler på at du trenger modningspiller hvis du allerede er moden. Da kan jeg heller tenke meg at de tar fostervannet eller gir deg drypp. I så fall er det nok overstått innen rimelighetens tid! :-)

Skrevet

hei. jeg skulle også enten få modningspille eller settes i gang på annen måte. da legen sjekket meg, så han at jeg var moden og allerede hadde 3 cm åpning. det ble ingen modningspille da.. de satte meg rett på drypp... tok vannet ganske fort også, og nøyaktig fire timer etter at dryppet ble satt hadde jeg gullgutten i armene mine

lykke til.. jeg regner med at du er moden, så jeg håper du er like heldig som jeg var.

Skrevet

Ja, nå tar det seg opp her kjenner jeg.

Skikkelige tak i ryggen... men det varer så kort? Er det vanlig?

Kanskje bare masrier? eller?

Spent på hvordan det neste døgnet blir jeg ....;-)

HI

Skrevet

Så spennende!!!! Hvordan går det nå da? Lykke til igjen!

Skrevet

neida, fremdeles hjemme. Sitter med helvettes vonde tak i ryggen , men ikke er de regelmessige , å ikke er de lange nok....

Er drrrriiiiit spent på morgen dagen , kommer aldri til å få sove i natt .. både på grunn av takene i ryggen , og spenningen for morgen dagen.

Eneste jeg vet er at det kommer til å være et smerte helvette sikkert.

Wooooooooææææææ :-)

Men du skal også settes i gang , Ck`?

Hva er grunnen til det?

Skrevet

Oj så spennende! Hold oss oppdatert da!!

Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...