Gå til innhold

Vaakner 1000 ganger paa kvelden/natta; noen raad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maya er 5 og en halv mnd. I motsetning til det mange sliter med her inne legger hun seg ganske greit til i senga paa natta, tar ca. 5-10 min. Men etter dette vaakner hun et uendelig antall ganger av at smukken faller ut, og vi gaar inn og putter den inn igjen. Vaakner ikke til skikkelig da og sovner igjen. Dersom vi har proevd aa la henne sovne selv igjen uten smukk, vaakner hun skikkelig til og da er det kjoert... For en stund siden saa sovnet hun skikkelig etter aa ha stappa inn smukken 3-4 ganger, men naa er det hele kvelden.. Paa natta sover hun max. 2 timer i strekk, faar mm 2-3 ganger paa natta ogsaa naar det ikke nytter aa stappe inn smukken, saa det er slitsomt i lengda...

Noen raad???? Vaer saa snill.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte aa si at vi har begynt med groet men hun liker det ikke noe saerlig og enten spytter det ut eller kniper igjen munnen.. Har ogsaa proevd med stor flaske mme paa kvelden i tilfelle hun skulle vaere sulten men ser ikke ut til aa ha effekt...

Skrevet

Vi prøvde grobag og er kjempefornøyd :-)

www.grobag.com

Skrevet

Kan ikke være tenner på gang eller? Snuppa her var sånn en liten periode. Det kom frem en liten tann i løpet av natt til i går og i natt var hun rolig, sov lenge og var virkelig snill igjen. Har jo ikke noen garantier for at det var det som var grunnen etter bare en natt, men vi håper jo på det da:-)

Ellers er det vel noen som anbefaler å slutte med smokken siden det kan gjøre at de våkner lett når de mister den.

Skrevet

Takk for svar begge to. Hun har grobag allerede, uten seler. Trodde dette skulle vaere nok til aa hindre at hun snur seg i senga forresten men det gjoer hun enkelt, saa maa nok til med seler etter hvert. Ang tenner saa er dette selvsagt mulig men hun er mindre siklete naa enn hun har vaert foer... Skal kjenne etter paa gommene naar hun vaakner, ligger og sover i vogna naa. Sover forresten bedre paa dagtid enn kveldstid!

Skrevet

Hei du... Uff, ja dette er slitsomme greier... mange sier at man skal prøve å venne ungen av med smokkken om natten (hadde aldri gått her i gården tror jeg...) Så et innlegg her inne om at man skulle prøve å ta ut smokken når barnet sov dypt... Men det må nok litt skriking til i så fall.. Men det er slitsomt å aldri få sove flere timer i strekk,har det litt slik her vi også:-) Så tar gjerne i mot råd ja..:)

Klem fra

Skrevet

Kjenner meg så igjen i det du skriver, men i går kveld var det nok!

Du må være bestemt inni deg da, eller nytter det ikke..det jeg gjorde i går var:

Hun la seg til å sove så fint som hun pleier klokka 19, sover fint noen timer før smokken-detter-ut-hele-tiden begynner...

Jeg venta litt første gang før jeg ga den til henne, nussa og kosa henne så klart mens hun gråt etter smokken, da vet hun iallefall at jeg er der og trøster, ikke pokker om jeg lar henne skrike alene stakkar..

Jeg drøyde lenger og lenger...til slutt tror jeg hun gråt i 7-8 minutt før jeg ga henne smokken..(hviska og prata til henne hele tiden mens jeg koste med henne, stakkar hun prøvde å putte hele meg inni munnen sin..) Så ga jeg smokken da ( klokka var ca 22 da ), og hun sov til 05.17 før jeg hørte noe lyd!! Da ga jeg smokk med en gang ( litt trøtt ja ), og hu sov til litt over 6... Jeg prøver igjen i kveld, så blir spennende...man trenger å sove selv , og det er jo godt for henne og sove sammenhengende også! Min tulle er 6 mnd snart.

Dette ble veldig rotete, men håper du forsto og LYKKE TIL!

Bare vær der for henne når hun skriker og kanskje ha en bamse eller koseklut hun er glad i som du kan legge i hånden hennes hele tiden??

Fortell gjerne hvordan det gikk i morgen :)

Kos og Klem

Skrevet

Det er som om jeg skulle skrevet det selg (gutten min ble født to dager etter jenta di =))

Han sovner fint etter grøtmåltid kl. 19.30, og sovner lett alene i senga si. Der sover han fram til 23-24, og da starter marerittet. På det verste har han voknet med 1,5 timers mellomrom fra tolv fram til morgen (klokka sju-halv åtte).

Dette har han drevet med i over to uker nå, og var å snakte med hs i går om det. Hun sa at han sannsynligvis hadde lagt til seg en uvane, og de gangene det ikke hjalp kun å putte inn tutten, skulle jeg gi han litt vann i stedenfor mm. Da ville han, etter hennes mening, slutte å vokne for pupp.

I natt fikk han pupp som vanlig mellom 23-24, og denne natta voknet han faktisk kun EN gang og skrek. Prøvde først med tutten et par ganger, og da det ikke hjalp ga jeg han kokt vann på flaske som jeg hadde satt klar før jeg la meg. Den drakk han litt av i senga si, og sovnet igjen!!! Og der sov han fram til sju-tiden, og fikk morgenpuppen sin.

Vet ikke hva annet jeg kan hjelpe deg med, men vi skal i hverfall prøve dette noen netter nå. En blir jo helt aldeles ødelagt av å ha det slik! Husk å sov på dagen når han sover, det hjelper meg masse!

Skrevet

Kan være tenner! Prøv å smør gummene hennes med Dentinox, så gi sutten. Den lindrer ihverfall litt. Klør hun i gummene? Sikler hun mye? Det er tegn på at tennene er på vei!

Hva med å prøve drikkevelling først? Eller ha eplepurè i grøten? Det har funket godt for oss, men nå har vi en matglad liten gutt!

De skal ikke ha behøv for så mye melk på natten, prøv å gi henne litt mer mat på dagtid og kutt gradvis ut nattmelken. Det er temmelig slitsomt å holde på slik du gjør. Du kan jo evt gi mme på natten, den er mer mettende.

Skrevet

Vi har også samme problem. Gutten vår er födt noen dager etter din datter. Han sovner stort sett greit i senga si hver kveld ca kl.20.00, men våkner en halvtime senere. Noen ganger sovner han så fort han får tilbake smokken, mens andre ganger tar det lang tid för han sovner igjen.

Dette med smokken har värt et problem hele tiden, han mister den hele tida men vil ikke väre uten heller.

Har prövd alle typer jeg har kommet over, men samme sak.

Sìden vi begynte med gröt våkner han ikke så ofte for mm, men våkner og sutrer når han mister smokken.

Veldig slitsomt..Pröver å "stötte" opp smokken, legger en liten pute el et lite kosedyr slik at den holder seg på plass men når han snur hodet så mister han den uansett..

Har også prövd det rådet om å ta ut smokken når han sovner men han sutrer etter den uansett..

Vi er ganske oppgitt nå...trodde at det skulle bli bedre når han närmer seg 6 mnd...

Skrevet

prøv å legg de på eget rom...?

Skrevet

VENN HENNE AV SMOKKEN!!! Eneste som funka her i gården! Så for meg uker med skrik og skrål, men det tok en natt så var det null problem! Nå sover han stort sett alltid hele natten, og er mye mer blid og fornøyd på dagtid! Jeg og, ikke minst!!! :D

Skrevet

Jenta mi er akkurat likedan! Men hun har alltid vært sånn egentlig, og er det fremdeles. Nå er hun 7 mnd. Jeg går rundt og er konstant trøtt, og gruer meg veldig til å begynne å jobbe igjen 21 februar.. :/

Vi samsover fra jeg legger meg vi da. Det funker på natta, da våkner hun bare 2 ganger...

Jeg tror problemet hennes er at hun ikke klarer å sovne selv, hun trenger kos for å sove. Så når hun da våkner på kvelden og natta klarer hun ikke å sovne igjen uten at jeg er der. Hun roer seg med en gang jeg koser henne litt.

Uff.. blir jo ikke noe bedre av at hun sover med meg da kanskje, men jeg har ikke overskudd til å måtte stå opp et utall ganger i løpet av natta. Fryser jo halvt ihjel og våkner av det, så da bruker jeg fort en halvtime på å sovne igjen..

Har fått tips om ferber, men jeg klarer det ikke. Kanskje hun klarer det fint, men ikke jeg. Har også prøvd nattpose (grobag) uten videre suksess. Har også fått tips om fotsoneterapi, blir nok neste stopp det selv om det koster penger!

Vi bor i toroms, så hun sover i soverommet vårt. Hun spiser tilsammen 150 ml grøt om dagen, litt fruktmos og drikker vann. Spiser fremdeles to ganger om natta. En gang ca 2300 og igjen ca 0400. Legger seg ca 1800 og våkner ca 0600. Hun bruker smokk kun når hun sover, men det er ikke alltid hun vil ha den når hun våkner.

Skrevet

" vi samsover fra jeg legger meg. Det funker på natta, da våkner hun bare 2 ganger..."

altså hun våkner 2 ganger for å spise. Tilsammen våkner hun kanskje 10 ganger fra hun legger seg til hun står opp.

Skrevet

Hvordan avvennet du smokken? Har nøyaktig samme problem og sov kanskje 3 timer i natt og er helt på gråten... sukk.. Help me! :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...