**anonym** Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Eksen min la inn en falsk anklage om meg til barnevernet for en del mnd siden. Var til samtale der,og de har ingenting som er verdt å klandre meg for med barnet. Han la inn den klagen til barnevernet kun for å hevne seg på meg. (Ikke barnefar).. Nå har jeg fått et nytt brev fra barnevernet om at de ønsker å ha en samtale med meg for å se om de kan tilby meg og ***** noe hjelp?!? MÅ jeg gå på denne samtalen, eller kan jeg rett og slett ringe de å si at jeg ikke trenger denne samtalen og at jeg takker for tilbudet, men at jeg ikke trenger det. (De har mottatt brev fra HS om at alt står bra til med ungen og at jeg er på jevnlige kontroller, følger vaksinasjons program osv.) Jeg vil ikke ha noe hjelp fra de og jeg klarer meg utmerket. Så må jeg gå på dette, eller kan jeg takke nei?
Sjefsmegga Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Lurt å gå på møtet tror jeg, men du kan jo si at dere klarer dere godt slik som det er nå og at du ikke trenger noe hjelp.
3 rosa og en blå Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Min erfaring er at du bør gå på det møtet ellers kan du gjøre ting vondt værre og aldri bli kvitt de.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Du må ikke møte med de, men jeg anbefaler deg å ta møtet med de. Hvis ikke kan du risikere at de setter i gang undersøkelse på deg. Møt heller opp, hvis at du ikke har noe å skjule, og takk heller høflig nei til evnt hjelpetiltak de tilbyr deg. Sånn btw, så er det ikke noe galt i å ta i mot hjelpetiltak fra de Det betyr ikke at du er en dårlig mamma av den grunn. Nå kjenner jo ikke jeg deg og din situasjon, men kanskje de ønsker å hjelpe deg med å betale bhg plass, tilby deg avlastningshjem etc.. Still opp på møtet, og vær samarbeidvillig. Det er det beste rådet jeg kan gi deg Jeg er selv under barnevernet, så send meg gjerne en pm hvis du vil snakke mer Kjenner barnevernet veeeldig godt. Klem
**anonym** Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 Ja, men de har jo allerede undersøkt meg, og jeg trenger virkelig ingen form for avlastning, ikke noe mer enn det jeg allerede har. (med hjelp fra verdens beste foreldre osv).. Ønsker ikke å lage problemer, men jeg har som sagt vært der før og jeg har virkelig ikke lyst en gang til.. de har undersøkt, fant ikke noe galt, så nå tenkte jeg at jeg bare skulle sende de et brev med at jeg takker nei, men at de gjerne må ringe om de lurer på noe...........
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du føler at det er rett for deg, så gjør du det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå