Gjest Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Jeg føler meg kjempeslapp, og har følt meg sånn ''halv-våken'' det siste året. Da jeg ble gravid igjen i sommer så ble jeg fryktelig dårlig, og klarte bare å ligge i senga de første månedene. Selv etter at kvalmen og trettheten begynte å gå over, var jeg så slapp at jeg nesten ikke klarte å holde meg våken. Jeg ringte til legen en stund etterpå og spurte om resultatene på blodprøvene mine, og da fikk jeg beskjed om at når det gjaldt B12 så lå jeg i underkant av nedre grense... Men legen sa jeg ikke trengte å få noe for det. Siden han sa det, så bør jeg vel stole på det... Men selv om jeg er mye bedre nå, så kjenner jeg med fremdeles veldig slapp og tiltaksløs. Kan det være mangelen på B12? Dere som har lite av det, hvordan merket dere det på kroppen? Tenker at det kanskje er fordi jeg er gravid at jeg blir litt medtatt. Men jeg var jo egentlig sånn før jeg ble gravid også... helt siden gutten min ble født i 06. Og når jeg er ''i underkant av nedre grense'', betyr ikke det at det egentlig er behov for å øke på med B12? Fikk ikke så god forklaring på det i tlf.
pandabjørn Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har tatt B12 sprøyte hver 3mnd i minst 7-8 år... jeg var også trøtt og slapp derfor tok legen min en blodprøve og fikk greie på at jeg hadde mangel på B12, ser at du har i underkant av nedre grense kanskje derfor han ikke sier at du skal ta noe for det... etter at jeg har tatt B12 sprøyta så merker jeg ingen forskjell og det synes jeg er litt rart, men legen sjekka blodet mitt for 2år siden og det var fortsatt mangel på B12..så det er noe jeg må leve med livet ut å få sprøyte hver 3 mnd... ville nok ha ringt legekontoret å snakket med kontordama der for å høre om det er tilfelle om du ikke skal ha noe for dette.. lykke til
masir Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg merka ikke at jeg var trøtt å slapp.....men begynnte å miste masse hår(var ikke gravid)Blodprøven viste at jeg var litt under nedre grense....men trengte ikke ta tabeletter sa legen.Fikk allikevel resept fordi jeg ville......å det hjalp veldig på meg.....mister ikke hår lenger nå.Så.jeg ville nå tatt noen tabletter viss det var meg.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Hmm jeg har time hos legen om en uke, så jeg kan ta det opp da. Det er kanskje ikke så mye jeg mangler siden han ikke ga meg noe for det. Men jeg kan jo spørre om å få prøve. Kanskje det hjelper litt ihvertfall? takk for svar
rufs Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 jeg har fått sprøyte for det i et par år nå,men det tok sin tid,da vesla var 2mnd,besvimte jeg på toppen av en 14 trinns trapp,,trodde jeg hadde i hjel vesla,,hun bare lå der,,,men gikk veldig veldig bra:) grunnen var b mangel sa legene,besvimte altså av det til slutt..da kom sprøytene inn.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Huffda :-( Godt at det gikk bra med dere! Jeg har ikke besvimt enda, så du hadde det nok verre enn meg.. Men ubehagelig likevel å gå rundt i halvsvime mye av tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå