Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Ellers var det så at man skal kontakte lege om det vedvarer? Begynte etter jobb i 18 tiden. Sov godt i natt, men hadde fremdeles verk da jeg våkna. Begynner å gi seg nå kjenner jeg. Har drukket masse saft. Har sett at mange skriver innlegg om hodepine, men har ikke vært plaget selv. Varer det¨så lenge hos dere?
gulda Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 I dag har jeg begynt på min fjerde dag i strekk med hodepine, faktisk. Nesten migrene-smerter til tider (var mye plaget av det før). Aner ikke om det er vanlig, så dytter denne! Har termin i dag, så har tenkt at for min del er det stress over all ventingen, men burde kanskje ta det mer seriøst? Jeg har sovet ganske dårlig også, forrrsten, så for min del spiller nok det inn, men en skulle jo tro at en god natts søvn hadde hjulpet deg litt? Får håpe det gir seg!
Sunniva78 har to små Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Ikke for å skremme, men man skal ikke gå med hodepine så lenge. Det KAN være et tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg hadde villet sjekket det opp jeg, sjekke blodtrykk og urin. Best å være på den sikre siden! Jeg fikk beskjed om å være på vakt om jeg fikk kraftig pannehodepine. Nå hadde jeg litt høyt blodtrykk da jeg fikk beskjed...
lilleluna7 Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Jeg henger meg på Sunniva ovenfor her. Jeg tror ikke jeg vile ha slått meg til ro med så mange timer med hodepine. Kontakt lege eller jordmor for en sjekk. Det skal så lite til, men kan bety så mye! Lykke til og god bedring!!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har fått beskjed at jordmor at hvis en får ondt i hodet eller blir slapp, og spes siden jeg har noe hæyt undertrykk på blodtrykket kan det være svangerskapsforgiftning- og må kontakte føden med engang.
mor.monsen Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Om du ikke vanligvis er plaget med hodepine bør du konmtakte lege bare for å få skjekket urin og blodtrykk. Jeg f.eks har støtt godepine og kan ha det over mange dager i strekk. Men nå mot slutten av svangerskapet har jeg mindre grense for å kontakte lege med hodepine. Bedre å skjekke for mye enn for lite.
gulda Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Skal til legen i morgen tidlig på kontroll, så får sjekket det da. Har ikke noe vann i kroppen, ligget helt fint i blodtrykk hele tiden, og merker ingen andre tegn til svangerskapsforgiftning, så tror egentlig at jeg bare reagerer på for lite søvn over tid. Men har vært inne på tanken om svangerskapsforgiftning.. Huff, ble litt nervøs nå..Men har hatt en tendens til å være plaget av hodepine. Hvordan går det med deg, HI?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 jeg har også begynt å slitt med mye hodepine nå. jeg har migrene fra før av, men har ikke vært plaget med hodepine i det hele tatt etter jeg ble gravid.. til nå. Har ikke proteiner, høyt blodtrykk så det er ikke sv.forgiftning. regner med det er bare mangel på søvn, tyngden, anspentheten, nysgjerrigehten på alt som skal skje om en kort stund som spiller inn.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Jordmor sa til meg i forrige uke at det var vanlig at man ble slapp og sliten, kanskje også med hodepine og kvalme på slutten. Kroppen er tung, man sover dårligere og har masse å tenke på. Om hodepinen ikke har gitt seg kan du jo prøve å gå en rolig tur ut. Kan hjelpe med luft. Eller drikk mye vann. Unngå TV og PC. Sov masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå