Gå til innhold

Liten mage...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så lei meg av alle som sier at jeg har så liten mage:( og urolig for jeg begynner jo å lure på hvis det er noe galt?? Hos lege/jordmor har SF-målingene vært helt i middelskurven og har lagt på meg 13 kg men jeg ser vel ikke så feit ut som mange gravide gjør de siste ukene... Bebbin er sprellende og aktiv inne i magan og det føles som at det er helt som det skal, men når "alle" jeg møter sier at jeg er så liten og ser på meg som at det ikke er å tru at jeg har lagt på meg eller at det kun er 7 uker igjen så blir jeg jo litt engstelig:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme! Ligger helt fint på SF-målet, men er helt seriøst knapt ikke en person som ikke har kommentert at jeg har liten mage når jeg har sagt hvor langt på vei jeg er. Har stort sett ikke brydd meg noe, for er glad jeg ikke er større i og med at skoene er langt nok unna som de er, he he. Men ei dame irriterte meg da hun sa tvilende:"jaja, så lenge babyen har det greit..." første gang -snakker om å sette griller i hodet på en! Og andre ganga, når jeg var fødeklar, så sa hun :"jaja, du er jo så liten så du kan jo bare gå gravid". Tror kanksje frustrasjonen over at ungen ikke vil ut spiller inn, men ble så irritert inni meg! he he.

Skrevet

Slik har det vært her også.

"Hjelpe meg så lita du er, har ikke lagt på deg et gram ser jeg!?"

Vel, jeg har lagt på meg 13kg, og ligger høyt på kurva, det har jeg gjort hele veien. Og den stiger akkurat som den skal.

Siste ukene har jeg ikke lagt på meg noe, så det er sikkert fordi jeg ikke har blitt stor i kroppen at folk må kommentere.

Men så lenge magen vokser så er jeg ikke bekymret.

Hadde nok fått beskjed du også om alt ikke var som det skulle.

Vi får heller være glade for at vi ikke er kjempedigre:-)

Skrevet

Sånn har jeg det også.. Har lagt på meg veldig mye men alle "klager" over at jeg har så liten mage.. Men jeg var på ultralyd for to dager siden og alt var kjempe fint så trur ikke du trenger å bekymre deg.. Alt er sikkert veldig bra.. Jeg er 36 pluss....

Skrevet

Liten jeg også.. Er i uke 36. Fetteren min spurte om det var til sommeren jeg venter barn.. Da måtte jeg le!!! Men damen hans var STOR da hun gikk gravid.. Jeg er tynn i utgangspunktet. Har lagt på meg 11 kg.. symfysemålet ligger 12 % under gjenomsnittet, men alt er bra.. Noen babyer er større enn andre.. Glad jeg ikke er så stor jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...