Gå til innhold

Hvor mye jobber du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet du i 100% jobb igjen etter permisjonen eller jobber du redusert (hvor mye)?

Har du ett eller flere barn?

jeg er i permisjon med barn nr 2. Kan vanskelig se for meg en hverdag der jeg er borte mellom kl 07.00 og 16.30 man til fredag...

Hvordan få det til å gå rundt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en ganske krevende jobb som leder (100%), jobber i tillegg litt med trening på kveld.

Har også en mann som jobber mye overtid utover sin 100% stilling.

Har 1 barn som er 100% i barnehage, planlegger nummer 2.

Nå fungerer ting greit. Vi planlegger hverdagen godt og får tid til det vi vil.

Tenker at det i en overgangsfase blir tøft når nummer to kommer, men at det vil gå seg til slik det gjorde med førstemann.

Tror at planlegging og ikke stille for store krav til seg selv er nøkkelord i denne sammenheng.

Lykke til!

Skrevet

Har 1 barn, jobber 80% med en fridag i uka. Har valgt det for og se lillegutt mest muligt når han er liten

Skrevet

Jeg jobber 50%. Har to barn. Har bare 50% stilling, jeg. Kan ta ekstravakter, men har valgt og ikke gjøre det nå som minste bare er 14 mnd.

Det går greit, men man kan jo ikke akkurat kjøpe det en har lyst på hele tiden.

Men, trives kjempegodt, og er sjeleglad for at jeg kan være så mye sammen med barna mine.

Skrevet

4 barn her, starter 100 % i jobben igjen neste fredag, skal gå greit det...

Skrevet

Jeg har to små. En begge under tre år. Så da er det greit å jobbe litt redusert. Ellers hadde hverdagen blitt mye: bringe,hente,spise sove

Ønsker å ta del i livene deres når de er så små.

Når barna er litt eldre stiller jeg meg annerledes. Det går greiere når de selv ønsker fri fra mor og far og at de ikke er helt avhengig av meg....

Skrevet

Jobber deltid, har en hvilende nattevaktstilling. Jobber ca 10 netter i måneder. Deilig å få betalt for å sove på jobb:) Har en datter på snart 15 mnd. Får kontantstøtte i tillegg siden jeg ikke har henne i barnehage.

Skrevet

Jobber ca 60-80% (40%fast + ekstravakter).

Har 3 barn i hus, en mann som jobber 150%.

Jeg tar meg av alt som har med husarbeid og matlaging, og er hjemme med minste på dagen (jobber turnus, kun kveldstid og helg)

Kjenner jeg er helt utslitt mange ganger, og kunne gjerne ha jobbet max 40-50% om økonomien hadde tålt det.

Skrevet

Jobbet 100% rett etter permisjonen.Jobber nå 60 % for 75 % lønn,kjekkt det;)Men jobber mye kveld og natt da,slitsomt men mer tid til mini.

Skrevet

Jeg begynte i (lærling) 100% stilling etter permisjonen, har 2 barn 2og 4 år, mannen jobber og 100%. Det går veldig fint, men vil nok ikke jobbe mer enn 80% når jeg er ferdig som lærling.

Skrevet

Har ett barn. Jobbet 50 prosent fra tulla var 8 mnd til ho var 14 mnd. Jobber no 90 prosent fram til hausten igjen, da skal eg ned til 70 el. 80 prosent, p.g.a. studier.

Det går bra for min del, men har kun ett barn forløpig. Sjølv om det stort sett blir veldig sein middag her i huset, og tulla mi og eg får kun 3-4 timer sammen per dag. Bortsett frå onsdagane, da er vi heime begge to. :)

Skrevet

Begynte i 100% nå i januar. Gutten er 16 mnd. Allerede fra februar går jeg ned til ca 60%. Heldigvis. hehe. Føler jeg ser alt for lite til han nå, så det skal bli godt. Samtidig så vil jeg gjerne jobbe litt å, og han får gå i barnehage og treffe andre barn. så 60% er det som passer best for oss tror jeg. for andre passer sikkert 100% bra.

Skrevet

Har en gutt på 14 mnd.

Jeg startet i 50% kveldstilling på sykehjemmet etter permisjonene var ferdig.

Passer ypperlig, for da kan jeg være hjemme med lillegutt hver dag.

Hjulene går rundt de, har så vi får bet. regninger og lån. Og det som er igjen koser vi oss for.

Er nok ikke så flinke til å spare som vi burde vært. Men så lever vi bare èn gang ;o)

Skrevet

Jeg jobber ikke etter permisjonen, har lyst å utsette barnehagestarten.I tillegg har jeg en mann som jobber mye, jeg trives godt hjemme og vi har bestemt oss for å ikke leve i "tidsklemma". Hadde nok fått det til om vi måtte, men da måtte jeg ha fått meg en annen jobb som ikke innebærer turnusjobbing.

Skrevet

Jobber 100 %. Jobber turnus, så jeg får mye tid sammen med småen. Hun er hos dagmamma de dagene jeg ikke jobber.

Skrevet

Der skrev jeg litt feil , ja!! Hun er hos dagmamma de dagene jeg jobber!! Hehe :)

Skrevet

100% leder, men en del overtid.. sambo jobbe i barnehagen der snuppa går... så det e ganske greit... funke perfekt no, men så har vi bare ei lita tulle åsså :)

Skrevet

Jeg jobbet redusert,ca 50 % i et halvt år etter endt permisjon, så snuppa begynte ikke i barnehagen før hun var 19 mnd (mormora passet henne mens jeg jobbet før det). Nå har både jeg og mannen lederstillinger, så begge jobber 100 % og snuppa har 100 % barnehageplass. Mannen jobber skift og jeg har rimelig fleksibel arbeidstid, så prøver på å få en fridag med henne en dag i uka. Foreløpig går det helt fint:-)

Skrevet

Vi jobber 100 prosent begge to - og begge har turnusjobber med mye kvelds- og helgejobbing. Slitsomt ettersom vi må jobbe mye motsatt av hverandre for å få det til å gå rundt med barnehagebringing- og henting.

Vi får det til på et vis, men det sliter litt på at vi stadig er bare en av oss hjemme med småen.

Vurderer om en av oss skal gå ned litt i stilling, men da blir det sannsynligvis mannen og ikke jeg som går ned til 80 prosent. Vi planlegger et barn til etterhvert og da er det jo lurt at jeg har full opptjening av fødselspenger ettersom min permisjon jo kommer til å bli lenger enn hans - selv om vi jo skal dele den og.

Skrevet

Jeg jobber 60%. Har to barn, 2 og 4 år. Har tenkt å forsette å jobbe redusert en god stund til :)

Skrevet

Både jeg og samboer'n jobber 100 %, 08-16 hver dag. Har ei lita ei på 10,5 mnd som begynte i barnehage for 3 uker siden. Synes ikke det er slitsomt, men har konstant dårlig samvittighet for at vi ser henne så lite i uka. Og synes selvfølgelig det er vannvittig trist også. Har brukt flere måneder på å psyke meg opp til dette, og kommer nok til å bruke lang tid på å forsone meg med at "sånn er hverdagen". Vi nyter helgene sammen iallefall! Ingen av oss har mulighet til å jobbe mindre, vi trenger pengene så sårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...