Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Skal til syden med min datter i påska. Da er hun 8 mnd, Men hvordan ordner jeg pass til henne? M jeg ta filde hos fotograf eller? har bare hørt at de er så strenge på bildene. Koster det mye`? Og hvor lenge i forveien må jeg ordne dette?
Snupi27 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 når de er så små varer passet bare i 1 år. vi drar til syden i juli og jeg kommer til å bestille pass til henne rundt april mai tenker jeg. kommer nok oxo til å ta bilde hos en fotograf, de bør vite hvordan er pass bilde skal se ut =p jeg er ikke sikker på hvor mye det koster, men prisene har gått ned. for voksne koster det nå litt over 400 så kanskje litt mindre for barn..?
fiona71*2pp Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Hei. Tror passet koster ca 275,- kr nå for barn.. De kan vare opptil 1-3 år, men DET kommer an på hvor mye de har forandret seg fra første pass. Snuppa mi var 6 mnd da vi kjøpte pass til henne, så det sier seg jo selv at vi neppe kan bruke det neste gang vi reiser utenlands ) Vel, bildene er ikke så vanskelig å ta. Dere går til fotograf, sette babyen på fanget ditt, og de knipser i vei til de får ett bra. Det viktige er at babyen har munnen igjen. DET er de faktsik strenge på. Vi tok ett sort/hvitt bilde av snuppa... Men der var håret hennes så rotete at jeg ville ta ett nytt i farger. Pluss at jeg børstet håret hennes da. Men det bilde ville de ikke bruke pga at munnen hennes er litt åpen. Så hun har ett passbilde med masse bustete hår på...he he. Men det blir jo morro å ta vare på da )
Maggie 80 Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Du søker om pass på politi-stasjonen. Husk å ta med fødselsattest, passbilde (kan tas i en foto-foretning) og så må far bekrefte/signere at hun får pass. Koster 270,- og tar ca. 10 dager God tur:)
Maggie 80 Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Passet varer i 2 år når barnet er 0-5år. Her er en link som det står alt du trenger å vite om pass: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå