Gå til innhold

Kjøper dere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere brystpumpe, flasker, sterilisator ol. før dere har begynnt å amme?

Er førstegangs fødene så lurer egenlig på om jeg trenger å kjøpe dette, eller om jeg bare skal vente å se om jeg trenger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe dette nå før terminen, men det er fordi at jeg vet at ved to anledninger før babyen er 4 måneder så må jeg bruke dette pga skal være borte fra babyen da pga bl.a bryllup. Hvis ikke jeg visste at jeg skulle dette, så hadde jeg kanskje ventet med å kjøpe det for da å se om jeg i det hele tatt kom til å trenge det. Er førstegangs jeg også.

Skrevet

Jeg har ikke planer om å kjøpe dette.. Skal få ett par flasker av søsteren min bare.. Brystpumpe venter jeg med å kjøpe til jeg ser om jeg trenger det.. Det koster jo tross alt litt penger..

Skrevet

Syns du skulle vente med å kjøpe. Det er ganske dyrt, og kjedelig hvis du ikke får bruk for det...

Skrevet

Jeg hadde kjøpt på forhånd med nr 1, og det er jeg veldig glad for! Plutselig en natt fikk jeg steinharde bryst, og de ble skikkelig ømme! Jeg satt bare og grein! Med varme omslag fikk jeg melken til å løsne, og dermed kunne jeg med forsiktige trykk pumpe ut melken. Babyen våknet ikke før 2 timer etter at jeg hadde pumpet meg, så jeg priste meg lykkelig for at pumpen var i hus!!!

Skrevet

fikk låne handpumpe og flasker av en veninne. Hu sa at det er veldig viktig å ha nerme hvis man må ha det - hu hade fått så såre brystvorter at hun ikke kunne amme barnet sitt (han var ikke sterk nok for å suge riktig, men etter 6 uker fikk han inn teknikken) og da brystsprengen kom var det krise og heldigvis hade hun en syster som kom med en pumpe mitt i natta... men det er jo ikke alle som har en slik syster... og dette skjer jo heldigvis ikke for alle! Veninnen min hade leit elektrisk pumpe av ammehjelpen etter vært hun forsto at det var pumping som gjalt i starten. Det er jo et mye rimligere alternativ enn å kjøpe.

Jeg håper på å slippe pumpe men det er godt å vite at det er en pumpe i nærheten hvis jeg må...

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt pumpe, selv om jeg skal kjøpe det etterhvert. Kjøpte en flaske som vi pakket inn da vi fortalte datteren min at hun skulle bli storesøster, så en flaske har vi, hehe..

Sist hadde jeg pumpen klar før fødselen, men tror ikke jeg brukte den før det var gått noen måneder. Får jeg akutt behov, så sender jeg bare samboeren ut for å kjøpe en på apoteket tenker jeg :)

Skrevet

dytt...

Lurte på om var flere me samme erfaring?

Skrevet

Er også førstegangs, så har ikke særlig peil på det her.. Men det må da vel være bra å ha pumpe hvis man skal et sted og ikke kan ta med baby, sånn at far kan gi fra flaske?? Men så har jeg også lest et sted at man uansett ikke skal gi flaske de første ukene, sånn at ammingen kommer godt i gang først.. Og da trenger man vel ikke pumpe sånn sett før etter en stund..

Men ved brystspreng er det vel greit å ha, sikkert.

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe nå før fødsel.. Selv om jeg kanskje ikke får bruk for den med en gang, så vet jeg at jeg kommer til å få bruk for den etterhvert uansett..

Skrevet

Er det ikke sånn at ikke alle kan få melk?!

blir det ikke litt dumt å kjøpe inn masse utstyr man ikke trenger da?

Skrevet

Jeg har tatt sjansen på at amming går greit og har kjøpt inn. Håper også å få til å kombinere flaske med amming etterhvert, så da er det fint at den er i hus.

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt en starter pakke med flasker på babyshop.no. Flasker tror jeg en fort kan få bruk for, om ikke med det samme så uansett seinere, selv om en ammer. Men pumpe venter jeg med...

Forstår ikke hva du mener anonym 20.20... med at ikke alle kan få melk - og da trenger en ikke utstyr..?

Visst en ikke produserer nok melk, eller babyen ikke er sugevillig så skal f.eks en pumpe hjelpe med å produsere eller få ut den melken som babyen trenger. Eller er det alle babyer som ikke kan få melk du mener? da må en ihvertfall ha utstyr.....for ungen må ha mat.

Jeg tror ikke det er dumt å kjøpe et par flasker, jeg har jo tenkt å "låne" henne bort litt av og til når den tid kommer, og da følger ikke puppen min med :)

Skrevet

En flaske eller to er jo alltids kjekt å ha uansett.. Babyen skal jo lære seg å drikke vann etterhvert...

Skrevet

Jeg skal låne meg en brystpumpe, i tilfelle jeg får problemer med å amme. Å pumpe seg kan være til stor avlastning dersom man får verk/såre bryster (noe som gjør at mange ikke klarer å amme). Og så kommer jeg til å kjøpe et par flasker, sånn i tilfelle. Helgarderer med ammeinnlegg, brystskjold, brystkrem og albueskjell, så alt er i hvertfall lagt til rette for at jeg skal få til ammingen!

Skrevet

Med førstemann kjøpte jeg brystpumpe som gikk på strøm. Med andre mann fant jeg ut at det var mye lettere å melke for hand og det gikk også fortere. Det var ikke så lett å lære den første ungen å drikke av flaske når det hadde gått 3 mnd med bare pupp. Andre mann var glups og tok alt han kunne få så der var det bare å handmelke. Har sett at noen har brukt brystpumpe som går med håndmakt, denne ser enkel og grei ut, har ikke prøvd den selv.

Skrevet

Sterilisatoren ville jeg droppet. Om det blir til at jeg må gi flaske så koker jeg dem heller enn å putte dem i sterilisator. Resultatet blir så mye bedre av det. Når ferdigkokt heller du av vannet og lar lokket stå litt halvveis på - alt vann fordamper og flaskene blir tørre og fine. Det gjør de IKKE i en sterilisator. Har erfaring med begge deler og sverger til gamlemåten altså.

Brystpumpe er i grunn ikke så dumt å ha uansett, men igjen tror jeg jeg hadde ventet til etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...