trebarnsmammaen Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Siden jeg ikke kvalifiserer til å skrive under den andre, laaange sovelinken (fordi alt egentlig har gått bra til nå...) Vår lille jente på seks mnd har sovet hele natta siden omtrent to mnd alder, dvs pupp ca 2300, sov til kl 06-07. Og vi var selvfølgelig veldig fornøyde med det. Men i det siste har rytmen blitt litt forskjøvet. Vi har nok ødelagt litt selv også, for vi har begynt å prøve å legge henne for kvelden rundt åtte, etter grøt og pupp. Så nå... -våkner hun fortsatt kl 24 for å få pupp. (ikke så rart, egentlig, hun er jo vant til det) -våkner hun kl 0400-0430, ligger og klager til jeg gir opp og gir pupp. Etterpå er det ofte vanskelig å få henne til å sovne. Synes det er rart, hun sover ikke så veldig mye i løpet av dagen ellers. Flere korte lurer, en lang på 1-2 timer er vanlig i løpet av en dag. Har noen der ute gode råd? Jeg tenkte at det antagelig er lurt å gjøre noen grep nå, før det tar helt av...:-)
trebarnsmammaen Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. januar 2008 ... ønsker veldig gjerne mang svar..:-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Er det lenge siden dere begynte med grøt? Hvis ikke kan det være en overgangsfase mtp at den faste føden blir mer jobb for magen i begynnelsen. Da kan også søvnmønsteret bli forstyrret en stund... Ikke så mye hjelp i dette kanskje, men vet også at mange små tuller med søvnen når de blir eldre. Dette vil nok gå seg til igjen. Har du smokk, kan du jo prøve å gi henne den i 24 tiden når hun våkner? Og sitte hos henne til hun sovner. Vi gjorde det med minsten en stund, og nå sovner han nesten med en gang:o)
trebarnsmammaen Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 ...grøt, ja! Kan jo selvfølgelig være den. Hun har vel spist full porsjon grøt i omtrent en uke. Vi bruker også smukk, men har vært litt redd for at hun våkner enda tidligere på natta hvos hun ikke får mat kl 24?? Hmm. sikkert verdt å prøve uansett. Det er jo også måltidet kl 04 som er værst for meg (selvfølgelig;-) ) Ikke vant til sånt! Og da nytter det ikke med smukk, har prøvd! Hmm, en liten nøtt det der med babyer og søvn... Vil gjerne høre flere meninger og erfaringer!:-)
trebarnsmammaen Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 hmmm....virkelig ingen flere? merkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå