Gå til innhold

Bakoverbøyd livmor!?


siljea

Anbefalte innlegg

Hei..

fikk en stund tilbake konstantert av legen at jeg har bakoverbøyd livmor, fikk egentlig lite informasjon, men forstod det sånn at det ikke skulle by på noen problemer!?!

er no gravid 6+3, er det noen som har noe erfaring med dette??

 

er takknemlig for alle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har også det! Før i tiden mente man at det eneste dette kan forårsake er evt problemer med å bli gravid. Dette har de i nyere tid gått bort fra. Og en annen ting er at man er mindre utsatt for bekkenløsning siden livmoren bruker lengre tid på å poppe frem i graviditeten (som resulterer i at magen kommer noe senere enn hos andre). En siste ting, er at det tar lengre tid før man kan høre hjertet til fosteret, gjerne ikke før uke 13 sa legen til meg. Så ingen ting å bekymre seg for egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også bakoverbøyd livmor og merket ikke noe til dette i mitt første svangerskap. Jeg er nå 6+6 og ikke nå heller. Eneste legen min nevnte var at det kunne gi støtplager under samleie. Det at magen kommer senere, stemmer ikke på meg. Jeg fikk mage med engang sist og også denne gangen.. En liten kul allerede..Vi ble gravide på 1. forsøk begge gangene også, så greit nok at de har gått bort i fra at det tar lengre tid å bli gravid.. Men vi er jo alle forskjellige da.. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

det e godt å høre, mye rare spørsmål man tenker på når man skal bli førstegangsmamma;)

jeg har også fått kul, begynne å lure på om jeg e lengre på vei enn foreløpige beregninger?!?:) jeg har holdt meg til tanken at jeg e veldig oppblåst og at man ikke ska kunne se noe ennå?? men no vet jeg ikke lengre, til og med samboeren min ler litt av meg no..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakoverbøyd livmor. Hadde ingen problemer med å bli gravid første gangen. Og brukte 6 mnd denne gangen.

 

Mener å ha hørt at ca 20% har bakoverbøyd uten at jeg skal si dette helt sikkert da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg og :) Fikk vite av gunekologen min at jeg har bakoverbøyd livmor for ett par år siden. Fikk ikke så mye info om det, bare at man kunne få noen støtsmerter under samleie i noen posisjoner. Ellers har jeg ikke merket noen ting til det. Første gang jeg var gravid var det ikke planlagt ;) Og nå brukte jeg 3pp på å bli gravid. Og det er jo ikke spesielt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Bra spørsmål

 

Jeg har også fått beskjed om at jeg har bakoverbøyd livmorTAPP,men visste ikke at hele livmoren var bakoverbøyd slik det fremkommer her.

 

Aldri merket noe til det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...