Gå til innhold

Mummimamma med 2 mummitroll....Er du her??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Leste svaret på innlegget ditt litt lengre ned her. Syns det var så betryggende å høre at du fikk så god oppfølging siste sv.skap. Lurer bare på om du ble sykemeldt, evnt hvor tidlig. Tar de noen spesielle hensyn til slike ting FØR uke 20?

 

Takk for svar..

 

Hilsen bekymret preeklampsimamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så moro at noen caller på meg, da!

Både ja og nei med hensyn til sykmelding. I utgangspunktet ville ikke legen sykmelde meg så lenge alt så bra ut. Men jeg jobber på en sikkerhetspost ved et psykiatrisk sykehus med mye utaggering og veldig syke pasienter, så da jeg var 19-20 uker gravid måtte jeg over på svangerskapspenger pga at arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge noe mer for meg. Det ble ikke tatt noen spesielle hensyn før uke 20 mht oppfølging av jordmor/lege. Dette fordi at svangerskapsforgiftning nesten aldri opptrer før etter uke 20. Siden jeg hadde hatt sv.skapsforgiftning før var jo sjansen større for at jeg kunne få det igjen, og at det event da vil komme tidligere enn sist gang. Men fra uke 20 var det tett oppfølging. Betryggende å vite at om det skulle dukke opp sv.skapsforgiftning igjen ville det ha blitt oppdaget på et veldig tidlig tidspunkt og behandlet.

 

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...