Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt /5,5mmnd) har fått litt mme på flaske nesten hver kveld i 1,5 mnd. Men nå plutselig siden søndag vil han ikke ha den. Har prøvd 2 forskjellige flasker, men han bare vrir seg unna. Så vi har tenkt at han kanskje ikke har lyst på, er mett etter grøten.

Så prøvde jeg nå i formiddag, men det var dårlig respons, han bare sleiket på smokken og ville ikke drikke. Så ga jeg han pupp og han sugde som bare det, så det kan jo ikke ha vært fordi han ikke var sulten.

Noen som har opplevd lignende? Jeg skal prøve med mm i flaska senere i dag, men vil jo ikke stresse han heller.

Neste uke skal besteforeldrene være barnevakt en kveld, så vil så gjerne at han skal komme over denne flaskenekten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har hatt lignende broblem med min gutt på 4,5 mnd. Først ville han ikke ha puppen lenger på dagtid. Bare hylskrek hver gang! Så i sammråd med helsesøster fant vi ut at jeg skulle beg.med flaske (slet meg HELT ut med det ammestresset og hylingen).Han tok flasken helt supert de to første dagene, men så beg. hylingen der også.

Sånn holdt han på i 1 uke ca. så jeg var rimelig fortvilet og utslitt, for jeg fikk jo nesten ikke i gutten mat! (ga ham litt grøt også da).Selv om han var sulten ( tilbydde puppen for å se, og da sugde han som bare det,men gadd som vanlig ikke vente til melken kom).

Så fikk jeg et godt råd her inne om å lage større/ flere hull i flasketuten. Og det funket helt fint! Nå spiser han godt av flasken igjen.

Han er veldig glupsk av seg da, hehe Så det gikk nok for tregt for ham. var nok derfor puppen ikke var god nok lenger heller...

Han drakk forresten mm bedre av flasken enn mme, den perioden han var så vanskelig. Så det er gjerne en god ide' å gi mm på flaske også ja :o)

Skrevet

Vi opplevde også plutselig flaskenekt rundt 4-5mnd alderen. Det eneste som funket var å gi via skje eller kopp. Det løsnet plutselig igjen rundt 7mnd, så når tar hun flaske, tutkopp og alt som er... De vet hva de vil disse små :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...