prekæs Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Altså. Smultring oversatt til engelsk er "donut". Men er det egentlig riktig oversettelse? Stekes donut i smult? Dvs grisefett? Ser annerledes ut gjør de også. Beklager spørsmålet, jeg er syk og har ingenting å finne på
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 nå er jeg sansynligvis den dårligste på engelsk her inne så meget murlig at mine antagelser er feil, men jeg tror smultering blir oversatt til donut pga manglende alternatver? er du syk? det er småen også. stor god bedrings klem hvordan går msn?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 http://www.wikihow.com/Make-a-Doughnut det står der at de stekes i olje.. frityrstekes... synes det høres bedre ut enn smult.. det liker jeg ikke
prekæs Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 Du skjønner. Kjenner en muslim som ble litt betenkt da jeg nevnte grisefett. Han er/var veldig glad i smultringer. Kremt. Joda temmelig sjuk, men har fått medisiner som skal løse opp. Nå står det riktig nok på pakningsvedlegget at mulige bivirkninger av medisinen er forvirring og aggressivitet, men lar det stå til:) Jentungen skal hjelpe meg med msn, ja. Når hun får tid. Bedringsklem til tassen din også
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 hehe... jeg forstår ikke hvorfor ikke muslimer kjekke maten sin før de spiser den. det er jo svin i de merkligste ting. så det kan bli morsomt her inne når agrisiviteten slår til for fult :-) jeg sender deg en PM om min msn så kan du legge med til om du har lyst ;-)
prekæs Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Det er fint. Legger deg til når jeg er klar.
Tally Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Det er sikkert ikke så lett å sjekke alt. Visste du at gelatin inneholder svin? Og da vil det f.eks bety at en del ostekaker inneholder gris, og hvem skulle tro det? Nesten alt av geledrops osv inneholder også svin. Ikke lett å skulle overholde i dagens samfunn, nei!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 ja jeg viste det. og det burde vel muslimer også vite? siden de brude ha en ganske stor interesse av det-
Tally Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Jo, de burde det. Men Koreanen gir ikke et absolutt forbud mot å spise svin, du kan spise det hvis du ikke vet at det er det du spiser eller hvis det ikke er noe alternativ (og du holder på å sulte ihjel). Så uvitenhet er en slags unnskyldning, he, he
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 hehe... så spørsmålet er egentlig. "hva skjer om jeg nekter og tilegne meg nødvendig kunskap som forhindrer meg i og spise svin?" hehe... latskapt er altså en god ting..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Sånn generelt er det bare gøy når "fromme" (mannlige) muslimer som drikker, puler rundt og kjører nesa full av kola får noia av å kanskje å ha fått litt svin innabords! DET er liksom den største synd...eller var det den synden det var lettest å holde seg unna, tro...? Forøvrig er det veldig godt med smultringer, selvfølgelig stekt i smult.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Berlinerboller er bedre - de er vel også stekt i smult?
Tommage♀♂ Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Nei, det er ikke det samme. Donuts er en gjærbakst som stekes i olje, i smultring brukes hjortetakksalt og de stekes i smult
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå