Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette??...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi har begynt å reise seg ved hjelp av bordkanter etc.... hun er SÅ fornøyd med å komme seg opp...men så innser hun at hun ikke kommer seg ned. Da begynner helvete.... hun gråter og hyler og kommer ingen vei. Skal jeg ta henne ned?? Skal jeg la henen stå og gråte litt go se om hun klarer det selv?? Hvis det går veldig lang tid hva gjør jeg da??

hittil har jeg latt henne prøve selv en god stund. Men det ender bare opp med at gråten blir helt hysterisk. Så jeg tar henne vekk,..... noen ganger gråter hun enda mer da...

Noen ganger sitter jeg ved siden av og prøver å trøste og oppmuntre henne ved å legge lker hun liker på gulvet...

Vet at hun vil finne ut av dette snart... men hva gjør jeg i mellom tiden?? Det er ikke noe morsomt at barnet mitt tydeligvis er helt fortvilt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt, dytt...

ingen som kan hjelpe?? ingen som har det på denne måten??

Skrevet

Har aldri før hørt at noen har det slikt jeg. Min gutt reiser seg, men "sitter/faller" etterpå. Da er han litt sjokka - og jeg må le mye og høyt for å få frem smilet på han. Deretter klapper vi fordi han var såååå flink.

Her er det vel bare å vise henne hva som skal gjøres. Du får bli litt baby du også. Reise deg opp og så sette deg ned. Smile og le. Prøv å vise henne at dette er en lek. Om hun ikke får hjelp når hun reiser seg kan jo kanskje dette føre til at hun slutter å reise seg.

Skrevet

Jeg hadde hjulpet henne ned. Hun blir sikkert sliten av å stå, og vil gjerne sette seg, men har ikke skjønt hvordag enda. Hvis hun gråter hadde jeg hjulpet henne.

Skrevet

hjelp henne ned om hun gråter så hun ikke forbinner d me noe ubehageligt.. men vis henne hvordan hun skal gjøre d..

Skrevet

Hei hei

Gutten min var akkurat på samme måte!!! Han reiste seg oppover alt, men klarte ikke å komme seg ned.

Han begynte å gråte når han ville ned, men skjønte ikke hvordan han skulle klare det.

Det jeg gjorde var å sette meg ned ved siden av han og strekke ut hånda mot han. Han tok den og da senket jeg hånda sakte mot gulvet mens han støttet seg på den.

Ca 2 uker etter han begynte å reise seg klarte han å komme seg ned selv.

Skrevet

Han sluttet faktisk å gråte da han ville ned etter jeg begynte med det.. Han strakte bare hånda mot meg og ba om hjelp... Veldig søtt :)

Skrevet

Takk for mange svar:)

Hun har begynt å skjønne greia... hun har bamsen sin på bordet, legger den ned på gulvet, bøyer seg ned og plukker den opp og legger den på bordet Igjen. Sånn holder hun på:) '

Men hun har enda ikke lært seg å sitte skikkelig( litt over 9 mnd) og klarer ikke å finne balansen når hun da deiser ned på rumpa. Men det kommer vel etterhvert:)

Skal slutte å la henne gråte altfor lenge. Har vært veldig i tvil om dette.... noen sier at de må finne ut av det selv og la de være.... andre mener det er feil. Selv føles det helt feil å la henne stå der fortvilt og ikke komme noen vei. Får se til å stole mer på instinkter og følelser!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...