Gå til innhold

Hm nå slo det meg plutselig en ting her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har vært då utrolig mye våken på natten, gjerne hver andre tredje time. Og da for å spise, vet egentlig ikke helt hvor sulten han er, men han spiser nå ihvertfall hver gang han våkner, prøver å bare gi smokken først men det er helt uaktuelt for vår nye lille sjef:)

Vi begynte med grøt på morningen for ca 4 uker siden og så med grøt på kvelden for ca 1,5 uke siden. Og han får pupp ca hver tredje time.

Ser litt på andres rutiner med babyer på ca 5 mnd og syns det virker som de får mere fast føde enn mini her, så kanjse det er det som er grunen til at han sover så dårlig?

Syns dere det virker som at han trenger mere mat eller burde jeg heller øke grøtporsjonen. Han får en halv porsjon grøt til morgen og kveld. ( 50 ml mm og risgrøt )

Sitter å tenker meg ihjel på hvorfor han er så urolig på natten, går snart ikke lenger. Vi bli jo helt utslitte her, både han og oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si men jeg tror jeg hadde økt grøtporsjonen til 2 fulle porsjoner først. Du kan jo eventuelt gi ham litt banan eller avokado midt på dagen også. Virker han sulten om dagen?

Skrevet

hva med å gi han litt velling den første gangen han våkner om natten? Litt mer mettende enn melk men ikke like tung mat som grøt :)

Skrevet

Nei nå dagen virker han ikke noe spesielt mere sulten, han får mat hver tredje time. Kan jo prøve med litt banan kansje

Skrevet

Problemet er bare at han ikke er noe særlig til å ta flaske heller. Men kansje han syns det er bedre med velling enn melk:)

Skrevet

Går jo ann å prøve og om han ikke vil kan du lage litt tynn grøt og gi han med skje? Det hjelper sikkert det også :) Og gi litt mer grøt før han legger seg :)

Lykke til

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde gitt velling om natten. Da venner han seg jo til å spise mer og mer om natten.

Jeg tror jeg bare hadde fortsatt som du gjør nå, og holdt ut nattammingen litt lenger - i et helt liv, utgjør ikke de nettene så veldig mange.Det er da ikke unormalt for en baby på 5 mnd å ville ha pupp om natten. Mine fikk ikke grøt engang før de var 6 mnd (unntatt nr. 1).

Skrevet

jeghadde bytta grøt type. gått over til en til 6mnd og kanskje no emed litt havre.. risgrøten er mer for å introdusere maten.. lite smask osv. oxo hadde jeg starta å gitt full posjon først som sist.. han spiser jo bare til han blir mett.. så hadde jeggjort dette morgen og kveld.. og kanskje gitt litt fruktpure midt på dagen og evt legge til middag etterhvert.. og kanskje prøve å gi han vann på natt i stedet for pupp.. er som regel kosen de våkner for, eller at evt far går å tar han, bare stryker han i håret osv:)

Skrevet

Kanjse jeg skal gjøre det da. Begynte først med maisgrøt, men han var ikke så glad i den også virket det som han fikk litt vondt i magen av denne.

Så man blir ikke særlig mett av denne risgrøten da?

Hmm noen annen grøt som jeg kan gi da som erlitt skånsom mot magen?

Har prøvd å gi vann, men uten særlig hit, har en veldig sta liten ung mann;)

Skrevet

Finnes jo en havre/hvete grøt som er beregnet på 4 mnd. Den brukte jeg fra ca 5 mnd alder. Er litt grovere enn maisgrøten. Ris har vi ikke prøvd oss på.

Smaksett gjerne med litt banan eller lignende som du vet h*n er glad i. Eller bland grøtsortene slik at han får litt av den smaken han er vant til. så fikk lillesnuppa mi full porsjon grøt på kveld fra hun var ca 5 mnd. Og hun sover gjerne 8-12 timer nå på natta.

Skrevet

vi kjøpte HIPP sin 6mnd grøt.. frukt drøt heter den vel.. mild på smak og mild mot magen. men den gir bra med næring.. så har vi blandet litt fruktpure i grøten å vi da..

Skrevet

Vesla på 5 mnd her får kun 1 grøtmåltid i døgnet hun. Hun får mm utenom, i fem halv seks tia får hun et lite grøtmåltid, mais og havregrøt fra småfolk. i 7 halv 8 tia ammer jeg henne og lager en liten flaske mme som jeg gir før jeg legger henne. Ikke alltid hun vil ha den flaska da, men tilbyr den alltid. Hun sovner i halv 9 tia og sover frem til alt mellom 4 og 7 på morran. Da er det pupp i senga så sover hun videre til mellom 9 og 10.30. Ble litt nervøs når jeg leste det andre innlegget jeg også, men føler ikke vesla trenger mer enda, er nett startet med grøten nå, følte jeg måtte. Men regner med de gir beskjed om de trenger mer =)

Skrevet

Ok kansje jeg skal prøve med en ltt annen grøt da, og en full porsjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...