Piipii Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Lillemann har vært då utrolig mye våken på natten, gjerne hver andre tredje time. Og da for å spise, vet egentlig ikke helt hvor sulten han er, men han spiser nå ihvertfall hver gang han våkner, prøver å bare gi smokken først men det er helt uaktuelt for vår nye lille sjef:) Vi begynte med grøt på morningen for ca 4 uker siden og så med grøt på kvelden for ca 1,5 uke siden. Og han får pupp ca hver tredje time. Ser litt på andres rutiner med babyer på ca 5 mnd og syns det virker som de får mere fast føde enn mini her, så kanjse det er det som er grunen til at han sover så dårlig? Syns dere det virker som at han trenger mere mat eller burde jeg heller øke grøtporsjonen. Han får en halv porsjon grøt til morgen og kveld. ( 50 ml mm og risgrøt ) Sitter å tenker meg ihjel på hvorfor han er så urolig på natten, går snart ikke lenger. Vi bli jo helt utslitte her, både han og oss.
camillah 2 små Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Kanskje... Det kan også være en ide å amme litt oftere om kvelden, for å sikre at han får i seg masse næringsrik mat til natta.
Gothminister Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Slik har minien her vært også,men han spiste annenhver time gjennom natta.. Slitsomt,JA. Vi bare fortsatte slik til han spiste 3-4 måltider med fast føde,og da han ble 8 mnd,da avvennet vi han med natt ammingen,noe som gikk strålende. Det er du som merker om han trenger mere mat eller ikke. Hva med å prøve å øke grøt porsjonene hans? Og når det hat fungert,så kan han begynne med middag.,.. Men de fleste barn under 6 mnd trenger nattmat,og det var barnelegen som fortalte meg att de trenger ikke nattmat når de spiser 3-4 ganger med fast føde om dagen.
Piipii Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 Syns jeg ammer ganske ofte på kvelden. Han spiser ofte pupp i 15 tiden, får grøt igjen rundt 17 tiden og pupp igjen i 19 tiden, men det er kanjse ikke så ofte.
Piipii Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2008 Ja jeg får kanjse prøve å øke porsjonen hans. Men er litt redd for at produksjonen min da, for nå så spiser han litt pupp også etterpå. Men kanjse jeg skal øke og så får jeg heller ta det med produksjonen hvis det skulle minke. Har slitet litt med lite melk også
mamman til to gutter Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Mini begynte å våkne oftere for å få mat på natta etter vi begynte med grøt, så det trenger ikke å hjelpe på nattesøvnen. Om han trenger mer mat er det bare du som kan svare på, for anbefalingene er jo at de ikke skal ha grøt før de er 6mnd og ut fra det du skriver kan ikke vi si om det er fornuftig å gjøre noe annet. Virker han som han vil ha mer når det er tomt for grøt eller er det vanskelig å få i han det siste? Virker han ivrig etter mer, kan du jo prøve, men det er ikke sikkert han sover bedre likevel. Våkner han oftere eller sover han lengre enn før dere begynte med grøt? Kanskje han får vondt i magen av grøten og det er derfor han våkner? Da vil det nok ikke hjelpe med mer grøt... Det som hjelper på natteammingen her, er om pappaen går inn og gir smokken når mini våkner, noen ganger sovner han igjen med en gang og sover noen timer til før han våkner igjen og andre ganger fortsetter han å sutre. Hvis han fortsetter å sutre får han mat, hvis ikke så venter jeg. Men hvis jeg først går inn, så hjelper det veldig sjeldent å bare gi smokken, da gir han seg somregel ikke før han får mat.
...Misa Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Hei Prylet - dette var som å høre om vår lille gutt det, for bare noen få uker siden! Han spiste også heeele natten gjennom, og våknet i tillegg av at han mistet smokken mellom måltidene. Slitsomt! Vi gav han da litt grøt både morgen og kveld, men på HS sa helsesøsteren vår at vi med fordel kunne gi han enda mer fast føde på dagen, og vi startet da umiddelbart med middagsglass i tillegg. Han får også endel sviskemos og litt fruktdessert osv, og grøtporsjonene han får morgen og kveld er SOLIDE ) Etter at vi begynte å gi han enda mer mat, så har nettene våre forandret seg totalt - han klarer seg nå oftest med bare EN nattamming. Han får MM i tillegg, men er ikke SÅ interessert i puppen lenger - i hvert fall ikke midt på dagen. Nå skal det sies at gutten vår er stor da, og trenger mye mat (70,5cm og 8100 ved 5 mnd kontrollen) - var vel også derfor HS gav oss anbefalingen om enda mer fast føde. Han blir forøvrig 6 mnd 07.02. Kan jo hende at mer mat hjelper hos dere også? Sønnen vår er i hvert fall en glupsk liten fyr, som elsker all maten vi introduserer han for
Piipii Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2008 Ok, takk for råd, kanjse begynne med litt middag da:) Eller ihvertfall starte med en full porsjon grøt:) Hva slags grøt gir dere? Han er ikke noe sånn kjempe veide 7 kg på 5 mnd kontrollen:) Han blir 6 mnd den 12.02, så skiller ikke akkurat så mye på dem da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå