camillah 2 små Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Når man lager grøt selv, kan man lage all mulig slags grøt til barn som er 4-6 mndr? Eller er det melsorter de ikke tåler?
mamazon <3<3<3 Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Helsedirektoratet har gitt ut et informativt hefte som du kan laste ned eller bestille, her står alt du trenger å vite om grøt og annen mat, finnes også oppskrifter på hjemmelaget grøt. Anbefales! :-) http://www.shdir.no/publikasjoner/faktahefter/mat_for_spedbarn_15566
camillah 2 små Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 JEg tror jeg har dette heftet, men der står det jo at en helst ikke skal gi grøt før barnet er 6 mndr... Men kanskje jeg har oversett noe... Lete lete lete...
mamazon <3<3<3 Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Åja, heh, overså den detaljen i innlegget ditt jeg... da sier jeg bare det jeg har hørt eller lest, at man skal være forsiktig med gluten, siden det kan gjøre magen sinna. Regner med at du kan bruke de oppskriftene i heftet som ikke inneholder gluten, f.eks. hirsegrøt. Ellers kan man jo også begynne med tynn potetmos blandet med mm, eller fruktmos.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Holle hirsegrøt fra 4 mnd, kjøpes på helsekostbutikken og kan blandes med morsmelk. Min gutt liker den.
camillah 2 små Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2008 Ah, takk for tipsene! Jeg vil helst lage litt sjøl, så jeg kan blande med morsmelk.
*smula* Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Både maisgrøt og risgrøt fra Nestle skal blandes med mm evnt mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå