Gå til innhold

bruker man ikke pute til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørte flere på jobb si at nei du skal da ikke bruke pute til baby i seng eller vogn,vet du ikke det en gang du da?jeg hadde ikke tenkt en fet fluffy en sånn som jeg har, men i butikkene selger de jo sånn tynne puter,hvorfor gjør de det hvis det ikke er normalt å bruke pute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått anbefalt å bruke pute- de er jo veldig tynne da så kan ikke se det skal gjøre noen skade.

Skrevet

Skal ikke bruke pute til babyer nei. De kan få problemer med å puste har jeg hørt. Minste dattera mi på to år bruker ennå ikke pute, trenger det lissom ikke. Hu hadde ikke klart å ligge rolig på den uansett. Rører og snur på seg hele tiden i søvne. Eldste dattera mi fikk pute først når hu var tre år.

Skrevet

Nei babyer skal ikke ha pute. Sønnen vår fikk sånn helt flat da han var 1 år, men han ligger stort sett uten fremdeles (2,5 år nå)

Noen få får beskjed om å bruke tynn pute, men det er spesielle tilfeller der barnet har "skjevt hode" (tortoise tror jeg det heter)

Skrevet

var på svangerskapskurs i går og da sa helsesøster og jordmor at det ikke skal brukes puter til små barn. men man kan legge en ringperm under madrassen i hodeenden av sengen. dermed får man hevet hodeenden litt og det hjelper på kolikk smerter mm.

Skrevet

Vil ikke en ringperm og en liten pute gjøre samme nytte?

Skrevet

Man skal ikke bruke pute før barnet er ca 1 år. Datteren vår fikk pute da hun var året men hun har fortsatt ikke bruk for den for hun turner rundt i senga si i søvne. Man kan heve senga i den ene enden dersom de har vondt i magen eller er forkjølet men vi har lagt noe under selve senga da og ikke under madrassen.

Skrevet

nei man skal ikke bruke pute...det blir for mykt og varmt (ialefall ikke det første året) man skal heller ikke bruke det pga krybbedød..kan få puste problemer o.s.v vist det snur seg rundt og ikke kommer tilbake...uff og uff!!! ligge flatt..men det med den ringpermen for og heve kroppen/hodet litt det var ikke dumt,med tanke på luft og kolikk mm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...