Gå til innhold

for tidlig å legge 2 1\2 mnd beibi klokka 7??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å legge han klokka 8 på kvelden, men jeg må jobbe noe fryktelig fra klokka 6 og utover for å holde han våken!!Pluss han har begynt å våkne hver 2 time igjen for mat, føler jeg har lest at noen har erfaring med at når de ble lagt tidligere så sov de lengre også!?

Før sov han økter på 4-5 timer før første måltid, kan det være økedøgn nå da, siden han våkner heile tida??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille jente har måttet bli lagt for natten kl, 1800 siden hun var noen uker gammel. Har fått flyttet det til nærmere 1830 nå, men nå har hun blitt 6 mnd. Du kan helt klart gjøre det. Det kan hende det er økedøgn han har, eller at han er for trøtt da han blir lagt og dermed sover urolig. Prøv deg litt fram!

Skrevet

Hei snuppa!

Vi har begynt å legge Alve i 18-18.30-tida nå, for han er rett og slett såå trøtt da at jeg ikke greier å holde ham våken lenger. Er jo ikke vits at han blir overtrøtt og grinete heller.. Går helt fint det, da sover han som regel til rundt 2 eller noe før han vil ha mat igjen. Så våkner han tre timer senere for mer mat, og så står vi opp i 7.30-8-tida. Synes vi er heldige da, for det går veldig bra med leggerutiner og soving her:) Men av og til kan han være sånn at han våkner annenhver time hele natta gjennom for å få mat, og da har jeg bare tenkt at det er nok økedøgn ja.

Går det ellers bra? Er han frisk og rask igjen?

Klem!

Skrevet

du så deili å høre!!Hadde jo litt rutiner på han her ei stund, men så sjkal han bare ha mat igjen nå plutselig!!6 timer søvn om natta funker ikke..er jo en zombie!! ;)

Da prøver jeg å legge han i 7 tiden for å se om det hjelper! ;) Han hoster litt enda lille tassen, men han er betraktelig bedre på nettene da! ;)

Spiste Alve oftere før dere begynnte å legge han tidlig på kvelden da?Eller har han alltid sovet så lange intervaller uansett leggetid??

Det er godt de blir større, han er jo en engel på dagen, men tungt dette her styret på natta da!Har så utrolig lyst å sove litt mere!! ;)

Vi koser oss hele dagen, han bare smiler og koser seg. kan nesten glemme han vekk når han sitter i stolen sin og gurgler, kan sitte der i 1 time eller lengre uten å klage!!gleder meg, eller er spent, til hver kveld for å se hvordan det går, men det er aldri noe problem å legge han, han sovner med en gang etter mat..bare den våkninga da!

Skrevet

Skjønner at du blir sliten av det ja..! Men tror nok det vil gå seg til:) I går kveld våkna han her faktisk halv elleve for å spise igjen, så det er litt sånn innimellom her enda også. Men han er jo så sjarmerende og blid da...hehe. Får du sovet litt på dagen når han sover da? Kan være lurt det, selv om jeg ikke er så flink til det selv da... ;)

Alve spiste veldig ofte på natta i begynnelsen, men det gikk seg liksom bare til, og de siste par ukene har han sovet mange timer i strekk før han våkner for mat første gangen. Men etter det første nattmåltidet går det jo "bare" tre timer mellom hver gang han våkner. Går veldig greit ja, men det kan vel forandre seg kanskje....? Han spiser ofte på dagen da, kanskje det er derfor han sover så lenge i strekk før mat om natta? Og så våkner de jo mye for kosen og da, det er jo ikke alltid de er kjempesultne kanskje. Bare noen tanker, jeg vet ikke jeg. Håper det går seg til med dere snart, godt å høre at han er mye bedre i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...