Gå til innhold

"My winedrinking mom"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble jeg kalt i kveld...gutten på 9 snakket med grandma`n sin, og kaller meg "my winedrinking mom" når han snakker om meg på telefonen..

Og det fordi jeg hadde et eneste glass rødvin nå på kveldinga,etter at minsten var i seng....

Nå tror vel dama jeg er blitt alkoholiker :o/

Gubban...som lærere på skolen må få høre ting forvridd????

Har aldri tenkt at jeg skal skjule om jeg tar et eneste glass rødvin en sjelden kveld etter leggetiden til småen, men det er kanskje lurt å ikke vise fram at man koser seg med vin om de større er oppe,heller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ett glass jør vell ikke no?

det viser jo bare at man kan kose seg med vin uten å måtte drikke seg full, er vant til at mine foreldre kunne ta ett glass på kveldene etter at vi ble større å var våkne, men har bare sett de full 3 ganger i mitt 22 år lange liv, så tror det er viktig å vise barna at mamma eller pappa kan kose seg litt uten og bli full?

min mann kan ikke det, han får ikke drikke i nærheten av lille, for med han er det drikking det blir til, ikke kos, å det er ikke noe jeg vill lære lille at man drikker vin/øl for å bli full.

nå høres det ut som han er alkoholiker,men han er ikke det,men tar han ett glass blir det fort 10 for å si det slik

Skrevet

Mine barn har aldri og vil aldri komme til å se meg full. For det blir jeg aldri uansett. Jeg drikker kun et glass,kanskje to, men ikke mer enn det.Og sjeldent er det også.

Uff,føler det skikkelig ekkelt overfor min kjære ekssvigermor,nå.

Men men..hun vet jo hvordan jeg er,så jeg trenger nok ikke bekymre meg. Verre om han sier sånn til folk jeg ikke kjenner.

Jeg ønsker ikke at mine barn skal forbinde ei flaske vin med ubehagelige opplevelser,så kjøper jeg ei flaske, står den iallefall ikke skjult. Og den kan jeg ha ei hel uke..for mannen min drikker omtrent aldri.

Men den kommentaren der,den svei litt..uansett.

Skrevet

Hm, hvorfor svei de kommentaren egentlig? Har du noen vonde opplevelser med det selv sden du forbinder noe negativt med det?

Selv om sønnen din nevnte det i tlf er det ikke sikkert han forbinner noe negativt med det, men hvis du begynner og skjule det o.l så vil han jo kanskje begynne og tro at det er galt?

Siden sønnen din aldri har sett deg full og sikkert aldri vil det heller så er det jo ikke negativt ladet og ta et glass vin?

Og det er bare positivt at han kan se deg drikke uten og bli full, da vil han jo få et positivt forhold til det, i motsettning til barn som har foreldre som drikker seg sørpe dritings og som da tror det er sånn det skal være når man drikker alkohol...

Skrevet

Den kommentaren får det jo til å høres ut som om hun drikker hele tiden.

Skrevet

Nettopp det som var litt ekkelt ;o)

Skrevet

Æsj, ferska ;o)

Skrevet

Så komisk og søt liten firkant du fikk til!

=o) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...