Gå til innhold

Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha fest for babyen selv om det ikke blir noen form for dåp??

Altså samle familien til et selskap, med mat, og godsaker og gaver til den lille??

Vi har sett oss ut en dato som passer men det er ingen navnfest sermoni her i nærheten på akkurat denne dagen. Men babyen får jo navn uansett??

Og kan man ha faddere da?? Eller er det forbeholdt dåp i kirka??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet liksom ikke, aldri hørt om det !? Men hvis man ikke velger dåp eller navnedag, så kan man vel ha en liten "sermoni" hjemme med familiesammenkomst liksom ?? =) Ser ikke noe galt i det hvertfall :)

Skrevet

Jeg har en kollega som gjorde det, hun kalte det bare navnefest, selv om navnet hadde vært klart lenge før fødsel. Tror ikke hun hadde noen faddere eller slikt... Bare fest med familie og de nærmeste venner tror jeg det var!

Skrevet

hei!

navnefest er noe som nå hører under humaetisk forbund, før kaldte man en slik sammenkomst du snakker om også navnefest!

Vi skal bare ha en sammenkomst her også! ikke vanlig og ha fadder men verger, dvs noen som tar vare på barne hvis noe skulle skje!!!

Lykke til å håper dette hjalp bittelitt

Skrevet

Tusen takk for svar!! :) Flere må gjerne svare....

Skrevet

Ei venninne av meg hadde en navnefest for gutten sin-det var bare en fest med familie og venner.Kjempekoselig,det var rett og slett for å feire det nye familiemedlemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...