Gå til innhold

Kan noen forklare hva fotsoneterapi går ut på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at noen hadde brukt det ifm. at barna ikke vil sove skikkelig. Hva går det ut på og hvordan blir det gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor skal man massere barn som har søvnproblem???

altså hvilket av de punktene??

Skrevet

Ok, takk for link. Har du prøvd dette ifm. søvnproblemer?

Vår sønn på 9,5 mnd. har vel ikke sovet en hel natt på 3-4 mnd. Mener det begynte når han fikk tenner, at det var derfor han ble urolig, og det eneste som hjalp var å amme han i søvn igjen. Vet ikke om dette har skapt en dum uvane hos han, for han vil ikke sove hele natten. Det varierer mellom å våkne hver time, til å sove 4-5 timer i strekk.

Har gjerne ikke vært flink nok til å holde ut disse "metodene" alle skriver om, men føler vi har prøvd det meste utenom en skikkelig Ferber-kur. Ommøblering, lage "rede" i sengen, gi han vann, bysse osv.

Har sluttet å amme om natten, men etter 1 mnd.med ammestopp har jeg begynt igjen ettersom dette synes å være det eneste som hjelper...

Er fotsoneterapi det siste man prøver eller kan man gi det en sjans før man evt. prøver Ferber? (Absolutt siste utvei..)

Hvordan er andres erfaringer med fotsoneterapi?

Skrevet

Til Anonym : Fotsoneterapi krever lang utdannelse, så det er kun en fotsoneterapeut som kan utføre det.

Til Frk Vable : Leander begynte å våkne ca hver time hele natten fra han var ca 4,5 mnd. Vi prøvde alt ( kiropraktor, fysio, manuellterapeut, osteopat, psykolog, rede i sengen, sengen i et hjørne, eget rom, samsoving osv... Det eneste vi ikke prøvde var Ferber, da jeg var sikker på at han ikke våknet pga at han ville opp etc.

Siste på listen vår før Vallergan, var fotsoneterrapi og første natten etter behandling nr 1, sov han sammenhengende fra 1920 til 0230, fikk da smokk og sov videre. Detter var 2 januar og han var da 8 mnd.

Han har nå hatt 4 behandlinger, og sover noen netter rundt og andre netter våkner han en gang for å få mat.

Det er absolutt verdt å prøve FØR du prøver ferber. Det er ikke alle barn ferber er riktig for.

Lykke til og bare spør hvis det er noe du lurer på.

Skrevet

hva er det som skjer under en slik time???

kan man inne sånne på gulesider???

hvor mye koster det<?

Skrevet

Hun vi går til ( i Bergen ) tar 500 kr for første behandling og så 280,- for de neste.

Hun trykker han rett og slett under foten. Det er punkter under føttene som har forbindelse med de forskjellige kroppsdelene og organene våre. Ved å trykke på de forskjellige punktene stimmuleres den kroppsdelen/organet til å bli bedre ( er super dårlig til å forklare....)

Det er ikke helt smertefritt, men absolutt verdt det, når alternativet er feks Vallergan.

Fotsoneterapi har vært brukt mot sykdom og plager i maaaaange hundrede år, så det er ikke noe nytt som folk skal tjene penger på.

Søk på fotsoneterapeut eller Naturmedisink klinikk på gule sider, så finner du nok noen der du bor.

Skrevet

Leandermamma!! Kan jeg spørre deg om noe? Finner sønnen din søvnen alene i sengen sin når du legger han for kvelden?

Vi har vært hos fotsoneterapaut fordi vår sønn "våknet hele tiden". Men siden han heller ikke klarer å finne søvnen selv ( må sovne i armene våre) om kvelden, mente han at dette var noe vi burde få orden på først.

Skrevet

Vi har fast kveldsrituale som vi MÅ følge slavisk for at han skal sovne fint. Kl 1815 er det grøt, så triller jeg stolen hans bort forran tv og gir han smokk. Han sitter der i ca 10 min mens jeg rydder etter kveldsen og finner frem nattøy. Fyller en varmeflaske og legger den i sengen hans og så lufter jeg til romtemp er ca 15 grader.

Så skifter jeg bleie og tar på han natttøy, setter han på fanget mitt og så synger vi "jeg vil bygge meg en gård" to ganger. Går så bort til lampen i stuen og sier "natta" til den (slår av lyset altså.hehe). Bysser han så litt mens jeg står på stuegulvet og synger en vuggesang. Så legger jeg han ned i babysafen ( uten den roer han seg ikke når han kommer inn i sengen ). Ammer han i stuen og så bærer jeg han inn på rommet. Da er klokken ca 1905. Han er våken når jeg legger han ned, så jeg sitter litt ved siden av sengen hans og "hysjer" stille mens jeg stryker han på hodet eller holder han i hånden. Tar som regel mellom 2-10 minutter før han sovner. Hvis jeg går ut før han har sovnet, begynner han som oftes å gråte, men noen ganger hvis han er supertrøt går det bra.

Hvis denne rutinen blir brutt eller han er for sen i seng, blir han kjempe vanskelig å roe ned og det har hendt at vi har måttet bysse eller jeg har ammet han i søvn.

Dette ble super detaljert og kanskje ikke akkurat hva du spurte om, men ja, han finner søvnen selv hvis jeg sitter der inne med han.

I morgen skal vi flytte, og han har aldri sovet andre steder enn hjemme, så jeg er superspent på hvordan nattesøvnen blir fremover....

Skrevet

Tusen takk for svar! Hørtes ut som en veldig bra kveldsrutine! Tror jammen jeg skal herme litt etter deg. Likte spesielt godt at dere sier natta til lampen :0)

I kveld var det min mann som la han og det gikk visst overraskende bra. Nå har han sovet i egen seng siden kl19.00, noe som faktisk er bra til å være han. Krysser fingrene for en god natt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...