Gå til innhold

frekke gamlinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldre folk klager ofte over at ungdomer er frekke. Kanskje det bare er meg, men eldre er slettest ikke noe bedre!

Sto i kø i butikken i dag. Var skikkelig lang kø, og jeg hadde ventet en god stund. Så kom det etter hvert en dame og skulle åpne en eksta kasse, så jeg spurte om hun skulle åpne, og hun svarte ja. Jeg begynte å gå mot kassen. Men da kom den eldre mannen som hadde stått bak meg i køen å bare smatt seg inn framfor meg. Synst dette var utrolig frekt!

Det er voksne folk det er snakk om, det må da være mulig å oppføre seg om du er 20 eller 70?!?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig!!! Noen av disse gamle rundt omkring er virkelig barnslige og utnytter virkelig at de er gamle.

Før jeg og gubben flytta sammen, kom han for å besøke meg. Møtte han på togstasjonen og skulle ta buss videre. Det var i en romjul og det blåste og snødde fælt. omtrent 15 minus. Vi stiller oss opp ved siden av bussen for å vente på sjåføren, tenkte det gikk ganske fort. står der i 10 min før noen åpner døra. og der kommer det en haug med gamle damer, som hadde stått inne i 10 sek før de så sjåføren, og presser seg frem. prøvde å si ifra, men ble seriøst dytta bort!!!!

de var rundt 70 og dytter meg bort, for å komme inn først.

Syke tilstander blant gamle for tiden.

Skrevet

Jeg kan forstå de til en viss grad.

Her i Oslo er det så og si aldri noen som gir plassen sin til gamle folk, hverken på T-bane, buss eller trikk. Ikke til høygravide heller...

Forstår godt at de også blir frekkere og frekkere, da ingen er høflige nok til å slippe de forbi eller la de få sitteplass.

Skrevet

hehe. dette var ikke i oslo. dette var langt ut i ingenmannsland på vestlandet. og bussen var tom. det er sjelden de bussene blir halvfulle liksom

Skrevet

Akkurat det du nevner her synes jeg gjelder alle, jeg.. Har opplevd så mange ganger å stå i kø, og når en ny kasse åpnes så smetter de som står sist frem og kommer først i den. Dette irriterer meg grenseløst, så nå har jeg begynt å si i fra.

Er det jeg som står sist, så sier jeg da til de foran meg at de skal gå før meg!! Det skulle da bare mangle..

Og jeg slipper alltid folk med lite varer inn før meg, dersom jeg er på storhandelen. Men opplever ALDRI at det går andre veien..

Jeg har blitt oppdratt sånn, og overfører det til mine barn- sammen med vanlig, god folkeskikk!!

Skrevet

Selvfølgelig går dette begge veier! Meg jeg er ogå oppdrat til å vente på min tur. Utrolig frekt synst jeg.

Det som var med han mannen var jo at jeg nesten hadde kommet bort til kassen for å betale. Jeg snakket med kassadamen om hun skulle åpne, alikevel kom den eldre mannen, i lett jogg forbi meg og før meg i kassen. Jobber selv i butikk, og når jeg ser tilfeller som dette sier jeg til kunden som ar blitt "forbigått" at han/hun skal komme ffremst i køen. Folk får vente på tur!

Skrevet

Å jeg er så enig! Ingen er verre til å snike i køen enn middelaldrene damer syns jeg! Presser seg bare frem. Og på parkeringsplasser ikke minst. Og min mor er desverre av samme kaliberet, men hun ser det ikke selv. Hun har piggene aldeles ute på handletur, og er selv hellig overbevist om at alle andre enn hun sniker. Kjenner jeg gremmes lang vei, klarer ikke å være med henne på handletur altså....

Skrevet

Før jul leste jeg et innlegg i en avis, der ansatte på et kjøpesenter advarte mot eldre kvinner som verstinger i kassakø. De skubbet seg frem og hadde ikke tid til ¨å vente på tur. Var til dels frekke og uforskamma i tillegg.

Skrevet

og disse såkalte "gamlingene" klager på oss ungdommer "nå til dags" ..hahahah

Skrevet

Har også opplevd dette, mange ganger. Jobber selv i klesbutikk, og det er flest middelaldrende damer som presser seg fram. De aller eldste venter faktisk på tur, samme gjør de yngste.

Skrevet

Det blir jo aldri rett uansett hva vi gjør... Har flere ganger reist meg for eldre på bussen men da får man passet påskrevet om at de behøver ikke å sitte, de er ikke så gamle!! :) Heheheh, har sikkert møtt de verste av de verste... men man spør jo kun av vanlig høflighet, ikke fordi de har rynker i ansiktet!!

Og reiser du deg ikke skuler de på deg hele bussturen!!:) Hehehe!! De blir sjelden fornøyd... uansett hva man gjør:)

Skulle ønske alle var som mormor:) Hun var bare snill og go':)

Skrevet

Hvis de skal være så frekke selv så får de hvertfall slutte å klage på andre.

Men sa du ikke fra da?DET hadde jeg gjort ass!!

"Unnskyld,tror jeg var foran deg...."...hehe.

Ellers synes jeg egentlig folk er flinke til å gi fra seg plassen på bussen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...