Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnefri???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik at dere kan gjøre noe sammen eller event alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sammen, tja... 1 gang i året? Sånn ca 6-7 ganger sidnen eldstemann ble født for litt over 5 år siden tror jeg. Ingen ganger etter mini på 7 mnd ble født. Alene har vi av og til en dag og natt når den andre tar med seg ungene bort på besøk, f.eks han drar på hytten til svigers med dem, jeg til mine besteforeldre osv, det blir vel 2-3 ganger i året på natten, endel oftere på dagtid i helgene. Regner med det blir litt mer pass til ungene nårde blir større, skjønner godt at det er slitsomt å ha dem en helg når de er små, og mindre enn en helg blir vanskelig pga lang reisevei.

Skrevet

Hver onsdag et par timer når faren har mini..:)

Jippi, da er det trenings;p

Skrevet

tja.... annenhver lørdag. bare noen få timer da. og bare fra èn unge;)

den helgen samboers sønn er hos oss låner vi bort lillebror til besteforeldra sine på lørdag så vi kan finne på noe med han alene uten lillebror. (vi har ikke storebror så ofte men har alikevel merket sjalusien)

har ikke fri så mye ellers men vi er flinke til å avlaste hverandre litt sånn at jeg kan ta meg en tur ut å shoppe med venninner, en liten tur på byen, cafebesøk uten lillemann sånn i ny og ne;) og omvendt. også hender det at mine foreldre tar lillemann noen timer om det er noe vi skal. kino, resteurant osv.

barnefri over natta har vi hatt en gang.

Skrevet

Vi har det ganske ofte. 0ener det er viktig å prioritere samlivet og romantikken også etter man er blitt en lykkelig familie. Jenten vår var på overnatting første gang da hun var 4 uker og er det ca hver 3 uke. Besteforeldrene synes det er veldig kjekt og jenten vår er fornøyd og glad uansett. Vi ser på det som en liten invistering i samlivet. Og ingenting er bedre enn to foreldre som er fornøyd og glad. Vi er også med venner/trening hver for oss. Jenten vår er nå 5,5 mnd og sover fra ca 19.30 - 07.30.

Skrevet

Jeg tror nok mange gjerne VIL ha litt oftere barnevakt lillemarihøne, men ikke alle har andre som stiller gladelig opp så ofte som hos dere... Blir litt for dumt å si at dere prioriterer å ha barnevakt, dere er rett og slett bare utrolig heldig som har barnevakt heter det. Sorry om jeg er litt skarp nå, men du provoserte meg faktisk litt, akkurat som om vi som ikke har så mye barnevakt dermed ikke prioriterer samlivet og forholdet, vel ikke alle HAR mulighet til barnevakt, hva gjør man da? Ikke prioriterer samlivet og forholdet? Går fint an å ha et fint voksenforhold selv om man ikke har barnevakt også... ;-)

Skrevet

Ikke ofte, kanskje 3 kvelder på 6 mnd. Vi har heller ikke mulighet til så masse barnevakt, men koser oss masse som kjærester likevel. Og vi er sammen med venner selv om lillegutt er med/er hjemme sammen med oss.

Skrevet

Ikke ofte nei :-(.

Men nå i helgen skal besteforeldre ha gutten fra lør til søn, så da skal vi kose oss!

Og neste helg skal pappa ta gutten med på hytta, da får jeg en hel helg for meg selv. GLEDER MEG!!!

Skrevet

et par ganger i året tenker jeg

Skrevet

har så og si aldri barnefri...

Skrevet

Sånn i snitt kanskje en gang i året, men nå er det snart to år siden sist.. Ikke så lett å skaffe barnevakt til tre små når mormor er kronisk syk (leddgikt) og farmor er en eldre dame på 76 år som sitter i rullestol.

På toppen av det hele bor vi langt unna mye av familien så det er ikke lett. Forrige gang var vi i et bryllup og overnattet på hotell, mens min søster kom med tog tvers over landet med sine unger og bodde i huset vårt med både sine og mine barn.

Vi er ute hver for oss med jevne mellomrom da, og fordelen med at ungene er så små er at de er i seng før åtte alle sammen, så da har vi et par-tre timer med kjærestetid sammen hver dag. Vi har det veldig fint sammen vi.

Skrevet

Jeg og nyter GODT av storengasjerte besteforeldre. Vi er heldige for å si det mildt. begge settene med besteforeldre bor i umiddelbar nærhet i tillegg til min søster som også veldig gjerne vil ha alenetid med snuppa. vi setter stor pris på at vi har muligheten nå for er ikke sikkert det er slik når vi får en til. Men er viktig og ikke gi seg hen til alle øsnkene til de rundt også, for da kan det fort bli for mye. Vi har funnet en perfekt balanse som fungerer for oss. Jeg er klar over at vi har det bra. Jeg sier til jenta mi hver dag at hun må være verdens heldigste som har så mange rundt seg som for det første bor så nærme og for det andre har så veldig lyst til å være sammen med henne.

Skrevet

vi har aldri barnefri, har ikke vært alene på snart 6 år...har ikke familie i nærheten. jeg er vel ute en gang anna hver mnd, eller noe i den duren.

vi har det helt fint selv om vi aldri er uten barn. setter av litt tid når ungene har lagt seg. tar en flaske vin, ser på film eller noe..

Skrevet

Vi har dessverre heller ikke mulighet til avlastning. Har familie langt unna. Spesielt tøft har det vært etter nr 2 kom, da han har slitt med en del ting siden fødsel. Dette er til tider ganske tøft, men det er jo en periode vi må igjennom. Vi er flinke til å ta oss en tur ut hver vår gang, og på denne måten får vi litt barnefri....

Skrevet

Beklager Alva***, ikke meningen å provosere deg. Jeg vet vi er fryktelig heldig med familie som ønsker å være med jenten vår. Såklart går det an å kose seg sammen med eller etter barnet/a er lagt, det er jo det vi stort sett gjør. Jeg ville poengtere det med prioriteringen, ikke til dere som ikke har mulighet, men til de som har det. Igjen -beklager, ikke meningen å provosere.

Skrevet

Nå er hun 9 mnd og vi har vært ute og spist sammen en gang, da var hun 6 mnd. Svigermor satt barnevakt. Ellers er vi mye ute på ting hver for oss, jeg drar en del på trening på ettermiddag/ etter leggetid og vi er ofte og besøker venner og har datteren vår med. Hadde jeg hatt et bedre forhold til svigermonsteret så hadde jeg nok benyttet meg av hennes hjelp litt oftere, de bor ikke så langt unna. Men føler ikke det helt store behovet for å gjøre så mye uten jenta vår ennå, er fornøyd med tingenes tilstand.

Skrevet

Nesten aldri, med mindre du mener når en av oss er på jobb da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...