Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har både spist og laget oreo kake om det er den du mener :-) Faktisk god!
holder maska Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 var den vanskelig å lage? fant en oppskrift på nettet, har ingredienser
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Nei, forbløffende enkel igrunnen. Iallefall med den oppskriften jeg har. Og en stor hit blant gjestene :-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Definitivt min favoritt!! Laget den her om dagen. Første gang jeg har laget den selv da, men var lett å lage. Tok litt tid, men vel verdt det:-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Oreo Kake 450 gr Oreo Kjeks 100 gr Smeltet smør 2 pk. Myknet Tine kremost 3 dl Melis 2ts vaniljesukker 2ss mykt smør 3 dl Fløte 2ss Sukker 1 ps Sjokolade mousse (melk til moussen) 1/4 av oreokjeksene legges i en skål og brekkes i småbiter. Ta resten av kjeksene og putti en pose og smuldre de til veldig små biter. Smelt smør og hell det over kakesmulene og bland godt til det kan smøres ut i en form (24cm) Mix kremosten med melis, smør og vaniljesukker med en mixer til en luftig masse. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvarten av kakebitene du har hatt til side. Sett kaken i kjøleskapet i 30 min. Lag Sjokolademoussen i henhold til pakken og bland i de siste kakebitene. Smør massen over kaken og sett i kjøleskapet i 2 timer. ( jeg bruker sjokolade mousen med daimbiter i, men siler ut daimbitene ) Stivpisk kremen m/sukker og pynt med kakesmuler eller sjokoladesaus. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå